Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Zarządzenia 2011: Nr 78/11 z dnia 12 września 2011r- opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na 2012 rok oraz zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek

 

ZARZĄDZENIE Nr  78/11
Burmistrza Brzostku
z dnia 12  września 2011 roku

 

w sprawie: opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej na 2012 rok oraz  zmian wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek. 

Na podstawie uchwały Nr XLV/318/10 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 28 września 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Brzostek -  Burmistrz Brzostku zarządza, co następuje:

§ 1  Zobowiązuje się kierowników referatów Urzędu Miejskiego w Brzostku, pracowników samodzielnych stanowiskach, kierowników jednostek organizacyjnych finansowanych z budżetu, bądź powiązanych z budżetem dotacją, do opracowania materiałów planistycznych do projektu budżetu Gminy Brzostek na 2012 r.

§ 2     1. Przyjmuje się następujące założenia do projektu budżetu Gminy Brzostek na 2012 rok w zakresie dochodów:

a)      udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych przyjmuje się w wielkościach określonych przez Ministra Finansów,

b)      subwencje przyjmuje się w wielkościach określonych przez Ministra Finansów,

c)      dotacje z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej przyjmuje się w wielkościach wynikających z projektu ustawy budżetowej na 2012 rok, kwoty te zostaną określone przez Wojewodę Podkarpackiego.

d)      zobowiązuje się Skarbnika Gminy do oszacowania dochodów z podatków i opłat oraz udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych, realizowanych przez urzędy skarbowe.

 2.      Oszacowane dochody ze sprzedaży mienia komunalnego winny uwzględnić:

a)      roczne raty z tytułu sprzedaży w latach ubiegłych lokali, budynków i gruntów,

b)      roczne opłaty z tytułu użytkowania wieczystego gruntów,

c)      proponowane do sprzedaży w 2012 roku składniki mienia (budynki, lokale, grunty) wraz z ich wstępną wyceną. 

3.      Dochody z podatków i opłat lokalnych, do których stosuje się przepisy ustawy Ordynacja podatkowa, szacuje się na podstawie:

a)      stawek obowiązujących w 2011 roku,

b)      prognozowanej wielkości powierzchni budynków i gruntów stanowiących podstawę opodatkowania,

c)      prognozowanej wartości budowli stanowiącej podstawę opodatkowania,

d)      przewidywanych skutków ulg i zwolnień wynikających z decyzji organu podatkowego oraz uchwał Rady Miejskiej,

e)      wpływów na poczet zaległości podatkowych. 

4.      Dochody z tytułu najmu i dzierżawy lokali należy oszacować na poziomie obecnie obowiązujących umów. 

5.      Zobowiązuję kierowników referatów, pracowników samodzielnych stanowiskach oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy do przedstawienia Burmistrzowi w terminie do 10.10.2011 r. projektów Zarządzeń lub projektów uchwał Rady Miejskiej w sprawie zmian obowiązujących cen, stawek, opłat i podatków.

 Oszacowane dochody należy przekazać Skarbnikowi Gminy do dnia 10 10.2011 r.

§ 3     1.      Przyjmuje się następujące założenia do projektu budżetu Gminy Brzostek na 2012 rok w zakresie wydatków:

a)      zgodnie z art. 242 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych planowane wydatki bieżące nie mogą być wyższe niż planowane dochody bieżące powiększone o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych i wolne środki o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt. 6 ustawy.

W związku z powyższym zobowiązuję Kierowników referatów, pracowników na samodzielnych stanowiskach oraz Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy do:

-        ograniczenia wydatków bieżących,

-        uzyskiwania optymalnych efektów z poniesionych nakładów,

-        monitorowanie zużycia mediów i ograniczenie ich zużycia.

 2.      Wydatki bieżące finansowane dotacją z budżetu państwa przyjmuje się w wielkościach wynikających z projektu ustawy budżetowej na rok 2012. Kwoty te zostaną określone przez Wojewodę Podkarpackiego.

3.      Wydatki bieżące finansowane subwencją przyjmuje się na poziomie kwot określonych dla budżetu Gminy. Po określeniu przez Ministra Finansów wstępnych wysokości subwencji, tj. do 15.10.2011 r., nastąpi dostosowanie wydatków do tych wielkości.

4.      Na dofinansowanie wydatków bieżących jednostek oświatowo - wychowawczych, oprócz subwencji i dotacji przeznacza się dochody własne. Środki finansowe na dodatki funkcyjne i motywacyjne dla nauczycieli należy ustalić w taki sposób, aby uniknąć dodatkowych skutków finansowych.

5.      Wydatki bieżące w działach: 852 – Pomoc społeczna planuje się na poziomie nie większym niż planu uchwalonego na 2011 r.

6.      Wydatki bieżące w działach 600 – transport i łączność, 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, 750 – Administracja publiczna planuje się na poziomie  nie większym niż planu na 2011 r. z uwzględnieniem zmian wydatków na wynagrodzenia.

7.      Dotacje na działalność gminnych instytucji kultury, finansowane z dochodów własnych gminy planuje się na poziomie planu uchwalonego na 2011 r. 

8.      Wydatki na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii, planuje się na poziomie wpływów z opłat za udzielenie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych na 2012 r. W materiałach planistycznych należy określić nazwę zadania i wielkość środków planowanych na realizacje poszczególnych zadań.

9.      Środki finansowe na zadania publiczne wynikające z art. 4 ust.1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które planuje się powierzyć w roku 2012 na realizację podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego ustala się na poziomie środków zaplanowanych na realizacje tych zadań w 2011 roku. W materiałach planistycznych należy określić nazwę zadania i wysokość środków planowanych na realizację tych zadań z podziałem na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej.

10.  Zakłada się w 2012 roku waloryzację wynagrodzeń pracowników urzędu gminy i jednostek organizacyjnych Gminy w tym pracowników obsługi szkół i przedszkoli o 5%. Kierownicy jednostek organizacyjnych zamierzający zwiększyć zatrudnienie winni przedstawić szczegółowe uzasadnienie.

11.  Przy planowaniu odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych za podstawę przyjmuje się przeciętne miesięczne wynagrodzenie w gospodarce narodowej w II półroczu 2010 r. – 2.917,14 zł zwaloryzowane o przewidywany wskaźnik inflacji na rok 2011 tj. o 2,8 %.

 Materiały planistyczne w zakresie wydatków oraz inne opracowania i propozycje, o których mowa wyżej, należy przedłożyć Burmistrzowi w terminie do 10.10.2010 r.

§ 4     1.      Przyjmuje się następujące założenia do projektu budżetu Gminy Brzostek na 2012 rok w zakresie planowania zadań inwestycyjnych i remontowych:

a)      projekt planu zadań inwestycyjnych winien uwzględniać:

-        zadania kontynuowane, z podziałem na lata realizacji i źródła finansowania,

-        zadania, które są przewidziane do realizacji, na które Gmina posiada pełną dokumentację techniczną oraz pozwolenie na budowę (projekt planu winien uwzględnić środki finansowe na zapewnienie wkładu własnego i zapewnienie całego finansowania),

b)      projekt planu zadań remontowych winien obejmować zadania kontynuowane oraz te, których realizacja jest konieczna z uwagi na istniejące zagrożenie budowlane, spowodowane np. skutkami klęsk żywiołowych.

W pierwszej kolejności realizowane będą zadania, co do których Gmina ma realną możliwość otrzymania środków zewnętrznych. 

Informację w zakresie zdań inwestycyjnych i remontowych należy przedłożyć Burmistrzowi w terminie do 10.10.2011 r.

§ 5

1.      Zgodnie z art.230 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 ze zm.), równolegle z projektem uchwały budżetowej na 2012 rok, winna być zaktualizowana uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek, zwanej dalej WPF.

2.      Zobowiązuję kierowników referatów, pracowników na samodzielnych stanowiskach oraz kierowników jednostek organizacyjnych do przygotowania materiałów planistycznych umożliwiających zaktualizowanie założeń WPF (na lata 2011-2018), tj. w szczególności do przedstawienia wykazu przedsięwzięć przewidzianych do realizacji, zgodnie z podpisanymi umowami, z podaniem informacji, o których mowa w art. 226 ust. 3 i 4 ustawy o finansach publicznych, każde przedsięwzięcie winno zawierać objaśnienia dotyczące przyjętych wartości.

3.      Kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego i Mienia Komunalnego zobowiązuje się do oszacowania dochodów majątkowych na lata 2012- 2018, z podziałem na:

a)      dochody ze sprzedaży majątku,

b)      dochody z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

4. Materiały planistyczne do zmian w WPF należy przedłożyć Skarbnikowi w terminie do 10.10.2010 r.

§ 6 Przy opracowaniu materiałów planistycznych na rok 2012 należy ponadto uwzględnić:

1.      Założenia makroekonomiczne do projektu budżetu państwa na 2012 rok, w których zakłada się m.in.:

a)      średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w wysokości
2,8 %

b)      tempo wzrostu PKB – 4,00 %

c)      wzrost wynagrodzeń dla nauczycieli o 3,8%  od września 2012 r.

d)      projektowana przez MPiPS kwota minimalnego wynagrodzenia w 2012 roku  wynosi 1.500,00 zł.

2.      Obowiązujące akty prawne, w tym m.in.:

a)      ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 ze zm.),

b)      ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 roku Przepisy wprowadzające ustawę
o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz.1241 ze zm.),

c)      ustawę z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 88 z 2008 r. poz.539 ze zm.)

d)      rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 38, poz.207),

e)      ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o pożytku publicznym i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz.873 ze zm.)

f)        inne opublikowane akty prawne, które zawierają skutki finansowe dla budżetu gminy na 2012 rok,

g)      oraz projekty aktów prawnych, które mogą zawierać skutki finansowe dla budżetu gminy na 2012 r. 

3.      Uchwały Rady Miejskiej w Brzostku, a w szczególności:

 a/ uchwałę Nr VIII/33/11 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 11.05.2011 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań na poczet budżetu 2012 r. na zadania inwestycyjne pod nazwą "Budowa sali gimnastycznej przy Gimnazjum w Brzostku" w kwocie 2.407.000,00 zł,

 b/ uchwałę Nr VIII/34/11 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 11.05.2011 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań na poczet budżetu 2012 r. na "wykonanie projektu zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brzostek" w kwocie 64.820,00 zł 

c/ uchwałę Nr XLII/292/10 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 14.07.2010 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań na poczet budżetu 2011-2012 z przeznaczeniem na finansowanie Projektu "Podkarpacki System e-Administracji Publicznej - PseAP" realizowanego wspólnie z samorządem województwa na podstawie porozumień(umów) między jst. 454.396,00 zł.

d/ uchwałę Nr IX/45/11 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 8.06.2011 r. w sprawie zaciągnięcia zobowiązań na poczet budżetu 2012-2013 r., ze środków własnych na zadanie pod nazwą "Budowa sieci wodociągowej z dwoma budynkami pompowni wody w miejscowościach Januszkowice i Opacionka wraz z przebudową stacji uzdatniania wody w Brzostku" w kwocie 1.780.720,00 zł w 2012 r. i w kwocie 149.614,00 zł w 2013 r.

§ 7  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

drukuj pobierz pdf    

wstecz