Uchwała Budżetowa Gminy Brzostek
Nr XV/100/11 Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 29 grudnia 2011 roku
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2012 w łącznej kwocie 41.774.500,00 zł, jak Tabela Nr 1 załączona do uchwały.
2. Dochody budżetu gminy obejmują dochody bieżące w kwocie 35.412.764,00 zł i dochody majątkowe w kwocie 6.361.736,00 zł.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2012 w łącznej kwocie 43.474.500,00 zł, jak Tabela Nr 2 załączona do uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę 30.455.208,43 zł, w tym:
1) wydatki jednostek budżetowych w kwocie łącznej – 19.467.030,43 zł, z czego:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane – 14.780.552,00 zł,
b) wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych – 4.686.478,43 zł,
2) dotacje na zadania bieżące – 2.340.250,00 zł;
3) świadczenia na rzecz osób fizycznych – 7.842.928,00 zł,
4) wydatki na obsługę długu publicznego – 700.000,00 zł,
5) wydatki na przedsięwzięcia o którym mowa w art. 226 ust. 4 pkt 1 ustawy o finansach publicznych w kwocie 212.140,00 zł, realizowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, na projekt - "Wiejska szkoła w środku Europy bez różnic" realizowany w ramach Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego 2007-2013 - Kapitał Ludzki,
6) wydatki na przedsięwzięcia o których mowa w art. 226 ust. 4 pkt 2 ustawy o finansach publicznych w kwocie 171.600,00 zł, realizowane w ramach umowy, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i których płatności przypadają w okresie dłuższym niż rok na zadanie "Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Brzostek".
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę 13.019.291,57 zł, w tym wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie 13.019.291,57 zł; z czego przeznacza się na wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego:
1) wydatki na projekt nr 2005/PL/16/C/PE/007 realizowany w ramach Funduszu Spójności, pod nazwą „Program poprawy czystości zlewni rzeki Wisłoki”, na zadanie pod nazwą „modernizacja i rozbudowa oczyszczani ścieków w Kleciach” w kwocie 10.000,00 zł. (dział 900, rozdział 90001),
2) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 na Projekt "Podkarpacki System e-Administracji Publicznej - Pse-AP" w kwocie 454.396,00 zł (dział 720, rozdział 72095), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4 cytowanej ustawy,
3) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 na Projekt "Budowa sieci wodociągowej z dwoma budynkami pompowni wody w miejscowościach Januszkowice i Opacionka wraz z przebudową stacji uzdatniania wody w Brzostku " w kwocie 5.935.732,00 zł (dział 400, rozdział 40002), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4 cytowanej ustawy,
4) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, działanie Odnowa i Rozwój Wsi, na Projekt "Remont domu ludowego w Bączałce oraz zagospodarowanie placu w centrum wsi Siedliska-Bogusz" w kwocie 945.358,61 zł (dział 700, rozdział 70005),
5) wydatki w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy obszar tematyczny "Odbudowa, remont, przebudowa i rozbudowa podstawowej infrastruktury oraz poprawa stanu środowiska" na Projekt "Instalacja systemów energii odnawialnej na budynkach użyteczności publicznej oraz domach prywatnych na terenie gminy Brzostek" w kwocie 28.576,00 zł (dział 900, rozdział 90005), wydatki te obejmują przedsięwzięcie o którym mowa w art. 226 ust. 4 cytowanej ustawy,
6) wydatki w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, na Projekt Poprawa warunków funkcjonowania instytucji kultury poprzez zakup wyposażenia i remont Domu Kultury w Brzostku" w kwocie 1.122.852,00 zł (dział 921, rozdział 92109).
§ 3. 1. Różnica miedzy dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie 1.700.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów w kwocie 1.700.000,00 zł.
1. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 5.200.000,00 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 3.500.000,00 zł, jak Tabela Nr 3 załączona do uchwały.
2. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00 zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 1.700.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 3.500.000,00 zł.
§ 4. Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 30.000,00 zł oraz rezerwę celową w kwocie 75.000,00 zł na wydatki z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 5. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 6.411.956,00 zł, jak załączona Tabela Nr 4 do uchwały.
§ 6. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj: dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, pobierane na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2017 r., Nr 70, poz. 473 ze zm.), przeznacza się na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii o którym mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. Nr 179, poz. 1485 ze zm.).
2. Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w kwocie 119.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 1.000,00 zł, jak załączona Tabela Nr 5 do uchwały.
§ 7. Ustala się wydatki związane z wykonywaniem zadań realizowanych w drodze umów między jednostkami samorządu terytorialnego tj.:
1. Wydatki na dotację celową na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego dla Starostwa Powiatowego w Dębicy na realizację zadania własnego Powiatu pod nazwą "Budowa mostu na rzece Gogołówka w miejscowości Januszkowice w ciągu drogi powiatowej nr 1323R Frysztak-Klecie wraz z dojazdami wraz z remontem drogi w km 10+757 - 16+080" w kwocie 1.600.000,00 zł.
2. Wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane wspólnie z samorządem województwa, na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego na realizację Projektu "Podkarpacki System e-Administracji Publicznej - PSeAP" w kwocie 454.396,00 zł.
3. Wydatki na dotację celową na powierzenie Gminie Miasta Rzeszów zadania własnego gminy w zakresie obsługi osób nietrzeźwych dowiezionych z terenu gminy Brzostek w kwocie 2.000,00 zł.
§ 8. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj. z ustawy z dnia 20 lutego 2009 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. Nr 52, poz. 420 ze zm.), środki funduszu sołeckiego przeznacza się na realizację przedsięwzięć zgłoszonych we wnioskach sołectw, o których mowa w art. 4 cytowanej ustawy, które są zadaniami własnymi gminy, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy; środki funduszu sołeckiego mogą być przeznaczone na pokrycie wydatków na działania zmierzające do usunięcia skutków klęski żywiołowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. Nr 62, poz. 558 ze zm.).
2. Wyodrębnia się wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1, określonych w ustawie o funduszu sołeckim na łączną kwotę – 394.606,48 zł, jak Tabela Nr 6 załączona do uchwały.
§ 9. 1. Określa się szczególne zasady wykonywania budżetu gminy Brzostek, wynikające z odrębnych ustaw tj. dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska, pobierane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.), przeznacza się na realizację zadań gminy z zakresu ochrony środowiska.
2. Wyodrębnia się dochody i wydatki budżetu gminy wynikające ze szczególnych zasad wykonywania budżetu gminy o których mowa w ust. 1 określonych w ustawie - Prawo ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań z zakresu ochrony środowiska w kwocie 10.000,00 zł, jak Tabela Nr 7 załączona do uchwały.
§ 10. Wydatki budżetu gminy obejmują planowane kwoty dotacji udzielanych w 2012 roku jak, Załącznik Nr 1 do uchwały.
§ 11. Ustala się plan przychodów i kosztów dla zakładu budżetowego: przychody - 1.752.681,00 zł, koszty - 1.737.589,00 zł, jak Załącznik Nr 2 do uchwały.
§ 12. Upoważnia się Burmistrza Brzostku do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego w wysokości do 1.000.000,00 zł,
2) dokonywania zmian budżetu w granicach działu planu wydatków polegających na przesunięciach między rozdziałami planu wydatków bieżących w zakresie środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
3) dokonywania zmian w ramach działu polegających na przesunięciach między rozdziałami w planie wydatków majątkowych w zakresie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne,
4) upoważnienia w drodze zarządzenia kierowników jednostek budżetowych gminy do dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w obrębie rozdziału, między paragrafami, związanych z realizacją zadań statutowych jednostki,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi w Brzostku.
§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2012 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Brzostku.
Dokumenty do pobrania: | |
Tabela 1 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 14:53:54) rozmiar pliku: NAN | |
z-2 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 14:54:18) rozmiar pliku: NAN | |
t-1 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:00:38) rozmiar pliku: NAN | |
t-2 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:00:54) rozmiar pliku: NAN | |
t-4 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:01:20) rozmiar pliku: NAN | |
t-3 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:01:34) rozmiar pliku: NAN | |
t-5 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:01:49) rozmiar pliku: NAN | |
t-6 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:02:04) rozmiar pliku: NAN | |
t-7 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-01-09 15:02:20) rozmiar pliku: NAN |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |