Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Obwieszczenia: Obwieszczenie Burmistrza Brzostku z dnia 30 grudnia 2013 roku

 

BURMISTRZ

BRZOSTKU

 

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA  BRZOSTKU

z dnia 30 grudnia  2013 roku

 

 

Burmistrz Brzostku w związku z art. 73 § 1 KPA oraz  art.29 i art. 79 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2013r.; poz. 1235 z późn. zm.) podaje informację o zamieszczeniu w publicznym wykazie danych o decyzjach wymagających udziału społeczeństwa, że w dniu 30 grudnia 2013 roku wydał postanowienie o nałożeniu obowiązku na Inwestora przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia pn.

Zakład Masarski wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach nr ewid. 240/1, 246 i 241 w miejscowości Gorzejowa”  i  sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko  planowanego przedsięwzięcia. 

 

Z treścią postanowienia oraz zebraną dokumentacją można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Brzostku- Referat Mienia Komunalnego i Ochrony Środowiska ( biuro nr 8) w godzinach pracy Urzędu w terminie 21 dni od daty ogłoszenia.

 

 

 

                                                                                        Burmistrz

                                                                            mgr inż. Leszek Bieniek


BURMISTRZ

 BRZOSTKU

 

MKOŚ.6220.10.2013                                                                                             Brzostek, dnia 30.12.2013r.

 

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U.2013.267); art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U.2013r. poz. 1235 z późn. zm.), po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie: pismo z dnia17.12.2013r. znak: WOOŚ.4240.2.47.2013.LK-8 oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dębicy: postanowienie z dnia 03.12.2013r. znak: PSNZ.465-40/13;

Postanawiam

I. Stwierdzić obowiązek  przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Zakład Masarski wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach nr ewid. 240/1, 246 i 241 w miejscowości Gorzejowa” mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko ( § 3 ust. 1 pkt. 92  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko),w tym sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko stosownie do wszczętego w dniu 15.11.2013r. postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na wniosek Zakładu Rzeźniczego HOS-POL Gustaw Hołowicki Spółka Jawna, Gorzejowa 133, 39-231 Siedliska-Bogusz

 

II. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko należy sporządzić w oparciu o art. 66 ust. 1 bez pkt. 10 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym powinien zawierać:

1) opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:

a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,

b) główne cechy charakterystyczne procesów,

c) przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;

2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody;

3) opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;

4) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;

5) opis analizowanych wariantów, w tym,:

a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,

b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru;

6) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko;

7) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:

a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,

b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,

c) dobra materialne,

d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,

e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-d;

8) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywa-

nych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-; średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko wynikające z:

a) istnienia przedsięwzięcia,

b) wykorzystywania zasobów środowiska,

c) emisji;

9) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensa-

cję przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przed-

miot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;

10) jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.- Prawo ochrony środowiska;

11) wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich;

12) przedstawienie zagadnień w formie graficznej;

13) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;

14) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;

15) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;

16) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;

 17) streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odnie-

sieniu do każdego elementu raportu;

18) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;

18) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.

 

Dodatkowo w Raporcie należy:

1)      Przedstawić informacje o lokalizacji planowanego przedsięwzięcia względem:

terenów zalewowych, głównych zbiorników wód podziemnych, występowania cieków wodnych ( w obszarze oddziaływania planowanego zamierzenia inwestycyjnego), obszarów o płytkim zaleganiu wód podziemnych, obszarów wodno- błotnych, urządzeń wodnych ( w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia), istniejących ujęć wody oraz ustanowionych dla nich stref ochronnych ( w obszarze oddziaływania planowanego przedsięwzięcia), a w przypadku lokalizacji przedsięwzięcia w obrębie tych stref, należy ustosunkować się do obowiązujących na nich zakazów i ograniczeń;

2)      Dokonać analizy wpływu planowanego przedsięwzięcia na stan wód powierzchniowych, przy czym analiza powinna zawierać identyfikację jednolitej części wód powierzchniowych narażonej na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia, wskazanie celów ochrony wód obowiązujących względem części wód podlegającej oddziaływaniom, informacje na temat potencjalnego oddziaływania na cele ochrony wód zawartych w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przy uwzględnieniu wskaźników oceny stanu wód, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 9 listopada 2011r. w sprawie sposobu kwalifikacji stanu jednolitej części wód powierzchniowych oraz środowiskowych norm jakości dla substancji priorytetowych ( Dz.U.Nr 257, poz. 1545), wnioski czy realizacja planowanego przedsięwzięcia wpłynie na osiągniecie celów ochrony;

3)      Przedstawić analizę wpływu planowanego przedsięwzięcia na wody podziemne (analiza powinna obejmować identyfikację jednolitej części wód podziemnych narażonej na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia, identyfikację celów środowiskowych dla analizowanej jednolitej części wód podziemnych ( Plan gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły), informacje na temat potencjalnego oddziaływania na cele ochrony wód, działania ukierunkowane na maksymalne złagodzenie skutków planowanego przedsięwzięcia);

4)      Przedstawić szczegółową analizę przewidywanych oddziaływań projektowanego przedsięwzięcia na jakość powietrza, która powinna zawierać część opisową, obliczeniową i graficzną, w raporcie powinny zostać przedstawione rozwiązania ograniczające emisję zapachową podczas eksploatacji instalacji;

5)      Przedstawić analizę planowanego przedsięwzięcia na klimat akustyczny z częścią opisową, obliczeniową i graficzną.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać i wyjaśniać wyżej wymienione zagadnienia, przede wszystkim: szczegółowy opis planowanego przedsięwzięcia, w tym przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń wynikające z jego funkcjonowania oraz określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych warunków. W raporcie szczególnej analizie powinno zostać poddane przewidywane oddziaływanie na jakość powietrza z uwzględnieniem rozwiązań ograniczających emisję substancji złowonnych. Analiza oddziaływania przedsięwzięcia na powietrze powinna zawierać część opisową, obliczeniową i graficzną z uwzględnieniem najbliższej zabudowy mieszkaniowej.

W raporcie wnikliwej analizie należy również poddać oddziaływanie przedsięwzięcia na klimat akustyczny z przedstawieniem części opisowej i graficznej oraz jego ewentualny negatywny wpływ na zdrowie i komfort życia mieszkańców. W przypadku, gdy obliczenia oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na klimat akustyczny najbliżej położonych terenów chronionych pod względem akustycznym, wykażą przekroczenia wartości dopuszczalnych określonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz.U.Nr 120, poz. 826 z późn. zm.), należy zaproponować rozwiązania minimalizujące oddziaływanie akustyczne planowanego przedsięwzięcia.

Ponadto raport winien przedstawiać koncepcję rozwiązań gospodarki wodno- ściekowej na terenie przedsięwzięcia, w tym sposób odprowadzania i oczyszczania wód opadowo- roztopowych z placów, dróg i parkingu oraz miejsc ich odprowadzania oraz przedstawiać ocenę stanu ekologicznego jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia oraz ocenę wpływu planowanego zamierzenia na obecny stan tych wód.

Dodatkowo, w raporcie należy przedstawić planowane rozwiązania techniczno- technologiczne, wynikające z zapisów rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 10 marca 1999r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy uboju zwierząt i przetwórstwie mięsa (Dz.U. Nr 25, poz. 226).

 

Raport powinien być sporządzony w sposób wyczerpujący, zgodnie z wszystkimi wymogami prawa krajowego i wspólnotowego oraz wytycznymi i innymi dokumentami opracowanymi przez właściwe instytucje krajowe, w oparciu o rzetelne i aktualne dane.

Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko jest podstawą ustalenia, w formie decyzji, środowiskowych uwarunkowań realizacji przedsięwzięcia,  toteż niezbędnym jest aby określał w sposób jednoznaczny uwarunkowania, o których mowa w art. 82 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

 

Uzasadnienie

 

W związku ze złożonym w dniu 15.11.2013r. wnioskiem przez Zakład Rzeźniczego HOS-POL Gustaw Hołowicki Spółka Jawna, Gorzejowa 133, 39-231 Siedliska-Bogusz; dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację projektowanej inwestycji pod nazwą „Zakład Masarski wraz z infrastrukturą towarzyszącą na działkach nr ewid. 240/1, 246 i 241 w miejscowości Gorzejowa” ustalono, że  jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.                                                                                                                                                                                     

Zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 92 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U.Nr 213 poz. 1397 z późn. zm.) przedmiotowe przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, na podstawie art. 63 ust. 1 w związku z art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach  oddziaływania na środowisko.

Mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz.U. 2013r.poz. 1235 z późn.zm.) dokonano analizy:

1) lokalizacji, skali przedsięwzięcia, wielkości zajmowanego terenu i charakteru inwestycji:

Przedmiotowe przedsięwzięcie będzie obejmowało budowę zakładu masarskiego na działkach nr ewid.: 240/1, 246 i 241 o łącznej powierzchni około 2,85 ha w miejscowości Gorzejowa. Obecnie przedmiotowy teren stanowią grunty rolne oraz pastwiska. W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się budowę budynku masarskiego wraz z zapleczem biurowym, socjalnym oraz węzłami sanitarnymi o powierzchni zabudowy około 312m2 wraz z infrastrukturą towarzyszącą (m.in. przyłącza: wodociągu, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji przemysłowej, gazociągu, sieci teletechnicznej i przyłącza elektroenergetycznego).

Ponadto wykonany zostanie zbiornik bezodpływowy na ścieki sanitarne i przemysłowe oraz place manewrowe, parkingi, drogi wewnętrzne i dojazdowe. W obiekcie wydzielone zostaną m.in.: magazyn wyrobów gotowych (chłodnia), hala obróbki termicznej, magazyn przypraw i osłonek, ostygalnia, hala rozbioru ( rozbiór), magazyn odpadów, peklownia, pokój lekarza, hala produkcyjna (produkcja), szatnia czysta, szatnia odzieży roboczej ( brudna), śluza, ekspedycja, myjnia pojemników, magazyn pojemników czystych, magazyn półtusz ( chłodnia) oraz pomieszczenie porządkowe ( gospodarcze).

 

2. usytuowania przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczenia się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego:

 

Teren przedmiotowego przedsięwzięcia leży na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody powierzchniowej z rzeki Wisłoki, ustanowionej rozporządzeniem Nr 14/2012 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 17 grudnia 2012r. w sprawie ustanowienia strefy ochronnej dla ujęcia wody powierzchniowej z rzeki Wisłoki w km 58 + 180 w miejscowości Dębica (Dz.Urz. Woj. Podkarpackiego poz. 3189).

 

3. rodzaju i skali możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikających z :

 

a) zasięg oddziaływania przedsięwzięcia:

Ze względu na:

- rodzaj i skalę przedsięwzięcia (budowa zakładu masarskiego produkującego wyroby wiejskie (wędliny, szynki, kaszanki, salcesony, mięso wieprzowe surowe itp.) o przewidywanej wielkości produkcji około 3Mg/ tydzień, około 150 Mg/rok),

- lokalizację przedsięwzięcia ( na dz.nr 240/1, 246 i 241, które obecnie stanowią grunty rolne i pastwiska; najbliższa zabudowa zlokalizowana jest w odległości około 65m w kierunku wschodnim od planowanej lokalizacji budynku masarskiego; przedsięwzięcie położone jest na terenie ochrony pośredniej ujęcia wody powierzchniowej z rzeki Wisłoki),

- oddziaływania przedsięwzięcia (emisję hałasu- wentylatory dachowe (5szt.) bądź zespoły klimatyzacyjne pracujące w porze dziennej i nocnej; emisja zanieczyszczeń do powietrza, w tym możliwość powstawania odorów; powstawanie odpadów oraz ścieków sanitarnych, a także możliwość zanieczyszczenia wód gruntowych i gleb);

- wpływ przedsięwzięcia na jednolite części wód powierzchniowych i podziemnych będących w zasięgu jego oddziaływania

Uznano, że istnieje ryzyko, że eksploatacja masarni spowoduje szereg negatywnych oddziaływań, m.in. na klimat akustyczny, stan jakości powietrza, infrastrukturę drogową, po której będą przemieszczać się pojazdy korzystające z usług zakładu, a przy tym może generować konflikty społeczne związane z eksploatacją przedsięwzięcia.

 

b)Brak możliwości generowania oddziaływań o charakterze transgranicznym:

Uwzględniając lokalizację przedmiotowego przedsięwzięcia w znacznej odległości od granicy

Państwa.

c) wielkość i złożoność oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej, prawdopodobieństwa oddziaływania, czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania: jak w pkt. 3a.

Zgodnie z art. 64 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2013r.poz. 1235z późn.zm.),  zasięgnięto opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, który pismem z dnia 17.12.2013r. znak: WOOŚ.4240.2.47.2013.LK-8 wyraził opinię o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia w tym sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko określając jego zakres oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dębicy, który postanowieniem z dnia 03.12.2013r. znak: PSNZ.465-40/13 wydał opinię o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

 

Po dokonaniu analizy przedłożonych dokumentów i mając na uwadze opinie: Regionalnego      

Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dębicy, biorąc pod uwagę  w szczególności rodzaj i skalę przedsięwzięcia; jego lokalizację; oddziaływania przedsięwzięcia; wpływ na jednolite części wód powierzchniowych i podziemnych będących w zasięgu jego oddziaływania stwierdzam potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko,  niezbędne jest sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.

Biorąc powyższe pod uwagę należało orzec jak w sentencji postanowienia.

 

Pouczenie

 

Na niniejsze postanowienie  służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Brzostku w terminie 7 dni od daty jego otrzymania .                                                       

                                                                                                                 Burmistrz

                                                                                  mgr inż. Leszek Bieniek

 

                                                                                                                                                                                                                                 

Otrzymują:                                                                       

 1.   Strony postępowania                                    

       wg oddzielnego wykazu      

 2.    A/a (BZ).

drukuj pobierz pdf    

wstecz