Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Zarządzenia 2016: Nr 42/14 z dnia 29 kwietnia 2016r. w sprawie zasad rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Gminie Brzostek i jej jednostkach budżetowych

 

Zarządzenie Nr 42/16

Burmistrza Brzostku

z dnia 29 kwietnia 2016 roku

 

 

w sprawie: zasad rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w Gminie Brzostek i jej jednostkach budżetowych

 

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2011 r., Nr 177 poz. 1054 z późn. zmianami ), zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

W celu zapewnienia poprawności i spójności rozliczeń podatku VAT w Gminie Brzostek i jej jednostkach budżetowych oraz w celu wykonania stanowiska zawartego w uchwale Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 24 czerwca 2013 r. ( Sygn. Akt I FPS 1/13 ) oraz wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE ( Sygn. Akt C-276/14 ) ustala się procedury obowiązujące w tym zakresie.

 

§ 2.

Procedury określone w niniejszym zarządzeniu obejmują następujące gminne jednostki budżetowe (nazwa pełna jednostki – nazwa skrócona jednostki ):

1) Urząd Miejski w Brzostku, ul. Rynek 1 – (UM)

2) Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzostku, ul. Mariana Nałęcza Mysłowskiego 7 – ( M-GOPS)

3) Ośrodek Sportu i Rekreacji w Brzostku, ul. Mariana Nałęcza Mysłowskiego 11– (OSiR)

4) Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Brzostku, ul.  Rynek 1 – (GZOSiP)

5) Zespół Szkół w Januszkowicach, Januszkowice 60 – (ZS Januszkowice)

6) Zespół Szkół w Nawsiu Brzosteckim, Nawsie Brzosteckie 206 – (ZS Nawsie Brzosteckie)

7) Zespół Szkół w Siedliskach-Bogusz, Siedliska-Bogusz 93a – (ZS Siedliska-Bogusz)

8) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Komisji Edukacji Narodowej w Brzostku, ul. Szkolna 13 – (SP Brzostek)

9) Publiczna Szkoła Podstawowa w Gorzejowej, Gorzejowa 174a – (SP Gorzejowa)

10) Publiczna Szkoła Podstawowa w Grudnej Górnej, Grudna Górna 85 – (SP Grudna Górna)

11) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Józefa Berka w Kamienicy Dolnej, Kamienica Dolna 118 – (SP Kamienica Dolna)

12) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Grzegorza Piramowicza w Kamienicy Górnej, Kamienica  Górna 172 – (SP Kamienica Górna)

13) Publiczna Szkoła Podstawowa im. Ks. dr Józefa Jałowego w Przeczycy, Przeczyca 84 – (SP Przeczyca)

14) Publiczna Szkoła Podstawowa w Smarżowej, Smarżowa 49 – (SP Smarżowa)

15) Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Brzostku, Brzostek ul. Mariana Nałęcza Mysłowskiego 11– (Gimnazjum Brzostek)

16) Publiczne Przedszkole w Brzostku, Brzostek ul. Rynek 25 – (Przedszkole Brzostek).

 

§ 3.

1. Zobowiązuje się dyrektorów i kierowników gminnych jednostek budżetowych do następujących czynności:

1) dokonanie przeglądu dochodów budżetowych osiąganych przez jednostkę i odprowadzanych do budżetu, pod kątem opodatkowania podatkiem od towarów i usług VAT oraz niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT – zgodnie z obowiązującymi przepisami,

2) począwszy od miesiąca maja 2016 roku założenie ewidencji wystawianych przez jednostkę faktur,

3) od miesiąca maja 2016 roku prowadzenie cząstkowych ewidencji w zakresie zakupu i sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy o podatku od towarów i usług.

2. W celu ujednolicenia numeracji prowadzonych cząstkowych ewidencji zakupu i sprzedaży ustala się w gminnych jednostkach budżetowych następujący sposób ich oznaczenia:

1) nazwa rejestru – rejestr zakupu/rejestr sprzedaży,

2) numer rejestru – Nr …….( kolejny numer )/GB/…….(skrócona nazwa jednostki),

3) okres, którego dotyczy – miesiąc/rok,

4) nazwa podmiotu – Gmina Brzostek/nazwa pełna jednostki budżetowej,

5) adres jednostki budżetowej,

6) NIP: 872-22-23-191.

Przy czym ustala się, że skrót „GB” oznacza „Gmina Brzostek”.

Wzór ewidencji zakupu i sprzedaży stanowi załącznik Nr 1 i Nr 2 do niniejszego zarządzenia.

3. Faktury wystawiane przez gminne jednostki budżetowe muszą zawierać wszystkie elementy, o których mowa w § 106 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Przy czym ustala się, że nazwa podmiotu dokonującego transakcji zakupu bądź sprzedaży wpisywana będzie na fakturach następująco: „Gmina Brzostek - …. ( pełna nazwa jednostki budżetowej z adresem )i NIP Gminy: 872-22-23-191”.

 

§ 4.

1. W celu prawidłowego rozliczenia przez Gminę Brzostek podatku VAT z Urzędem Skarbowym zobowiązuje się dyrektorów i kierowników gminnych jednostek budżetowych do podjęcia następujących działań:

1) wyznaczenie osób odpowiedzialnych za prawidłowość rozliczeń podatku od towarów i usług VAT w jednostce, stosownie do art. 31 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku – Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późniejszymi zmianami ) i przekazanie tych danych do Referatu Finansowego w Urzędzie Miejskim w Brzostku,

2) dostarczanie ewidencji zakupu i sprzedaży oraz deklaracji cząstkowej VAT-7 ( kwoty należy wykazywać w złotych i groszach) do Referatu Finansowego w Urzędzie Miejskim w Brzostku - za pośrednictwem kancelarii w nieprzekraczalnym terminie do 10-ego dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Łącznie z ewidencją należy przedłożyć odpowiednie wydruki kont księgowych w zakresie rozliczanego podatku VAT oraz PK (polecenie księgowania) dotyczące rozliczenia podatku VAT w podziałce klasyfikacji budżetowej. Ewidencje oraz wydruki muszą być podpisane przez dyrektora/kierownika i głównego księgowego jednostki,

3) przekazanie obliczonej kwoty podatku VAT, która jest wynikiem rozliczenia podatku przez jednostkę, za dany miesiąc do 10-ego dnia następnego miesiąca na konto Gminy w Brzostku o numerze 59 858900060080021020200005, w treści wpisując „Deklaracja VAT-7 za m-c ...”

4) dokonanie stosownych zmian w polityce rachunkowości obowiązującej w jednostce, w szczególności w zasadach funkcjonowania kont związanych z rozliczaniem podatku VAT poprzez:

a) ewidencjonowanie należności budżetowych jednostki na koncie 221 „Należności z tytułu dochodów budżetowych” w korespondencji z odpowiednim kontem zespołu 7

( wartość netto ) – konto 720 „Przychody z tytułu dochodów budżetowych” lub 760 „Pozostałe przychody operacyjne” ( w zależności czy przychód powstaje w związku z działalnością podstawową określoną w statucie jednostki, czy też na skutek działalności ubocznej ) oraz w zakresie podatku VAT z kontem 225 „Rozrachunki z budżetami” (przy zastosowaniu odpowiedniej analityki wskazującej na rozliczanie podatku VAT z Gminą),

b) ujmowanie na kontach księgowych, w sposób zgodny z zasadami funkcjonowania kont, podatku VAT podlegającego odliczeniu zgodnie z danymi zawartymi w ewidencji zakupu.

 

§ 5.

1. Zobowiązuje się dyrektorów i kierowników gminnych jednostek budżetowych, które obecnie działają jako jednostki nie posiadające kas rejestrujących do przeanalizowania przepisów prawnych w zakresie obowiązku zainstalowania kas rejestrujących. Informacje w tym zakresie należy przekazać do Burmistrza Brzostku.

2. Kasa fiskalna zarejestrowana przez Gminę Brzostek w obiekcie sportu (hala sportowa w Brzostku im. Agaty Mróz Olszewskiej) przy ul. Mariana Nałęcza Mysłowskiego 11, począwszy od miesiąca maja 2016 roku pozostaje w dyspozycji kierownika OSiR w Brzostku i przychody zaewidencjonowane przy jej użyciu należy wykazywać w rejestrze sprzedaży i deklaracji cząstkowej OSiR.

 

§ 6.

W celu zapewnienia poprawności i jednolitości rozliczeń podatku VAT w Gminie Brzostek ustala się metodę bezpośredniego rozliczenia podatku VAT naliczonego, tj. zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.

 

§ 7.

Agregacja danych zawartych w rejestrach zakupu i sprzedaży podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT dostarczonych przez gminne jednostki budżetowe oraz Gminę Brzostek następować będzie w zbiorczym rejestrze zakupu i sprzedaży w Referacie Finansowym przez pracownika zajmującego się rozliczaniem podatku VAT i sporządzaniem zbiorczej deklaracji podatkowej dla Gminy Brzostek.

 

§ 8.

Zarządzenie niniejsze należy traktować jako jeden z elementów polityki rachunkowości Gminy Brzostek .

 

§ 9.

Zobowiązuje się dyrektorów i kierowników gminnych jednostek budżetowych do ścisłego przestrzegania postanowień zarządzenia oraz uwzględnienia jego zapisów w polityce rachunkowości jednostki.

 

§ 10.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 1 maja 2016 roku.

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

Dokumenty do pobrania:
zał 42
(wprowadził: Ewa Szukała 2016-05-18 11:28:05)
rozmiar pliku: NAN
zal 42-2
(wprowadził: Ewa Szukała 2016-05-18 11:32:45)
rozmiar pliku: NAN
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz