Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Zarządzenia 2016: Nr 66/16 z dnia 8 lipca 2016r. - powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego

 

Zarządzenie Nr 66/16

Burmistrza Brzostku

z dnia 8 lipca 2016 roku

 

w sprawie powołania komisji egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego

 

 

Działając na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 446),  art. 9g ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r., poz. 191z późn. zm.) oraz § 10 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)  zarządzam, co następuje:

 

§ 1. Powołuję komisję egzaminacyjną do przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego dla Wiktora Wójtowicza – nauczyciela wychowania fizycznego w  Szkole Podstawowej w Brzostku w następującym składzie:

  1. Piotr Szczepkowicz -  przewodniczący komisji - przedstawiciel organu prowadzącego szkołę,
  2. Wanda Ostafin - przedstawiciel organu sprawującego nadzór pedagogiczny,
  3. Maria Przebięda - dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzostku,
  4. Jerzy Łukasiewicz – ekspert w zakresie wychowania fizycznego i pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej,
  5. Magdalena Lubas - ekspert w zakresie przyrody i historii.

 

§ 2. Tryb i zasady pracy komisji określa regulamin pracy komisji egzaminacyjnej stanowiący załącznik do zarządzenia.

 

§ 3. Posiedzenie komisji odbędzie się w dniu 20 lipca 2016 roku.

 

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Załącznik do zarządzenia  Nr 66/16

Burmistrza Brzostku z dnia 8 lipca 2016  r.

 

Regulamin pracy komisji egzaminacyjnej

dla nauczyciela ubiegającego się o awans zawodowy na stopień

nauczyciela mianowanego powołanej przez Burmistrza Brzostku

 

 

§ 1.1. Komisja podejmuje postępowanie egzaminacyjne na wniosek nauczyciela wniesiony do organu prowadzącego szkołę.

2. Komisja przeprowadza egzamin w dniu 20 lipca 2016 r. w składzie powołanym Zarządzeniem Nr 66/16 Burmistrza Brzostku z dnia 8 lipca 2016 r. na podstawie art. 9g ust. 2 ustawy – Karta Nauczyciela oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, zwanego dalej rozporządzeniem MENiS.

 

§ 2.1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.

2. Przed egzaminem przewodniczący komisji dokonuje następujących czynności:

1) identyfikuje skład osobowy komisji na podstawie zaświadczenia o wpisaniu na listę ekspertów MEN lub pisemnego upoważnienia organów desygnujących w skład komisji swoich przedstawicieli,

2) proponuje protokolanta,

3) potwierdza kworum komisji zgodnie z § 13 ust. 1 – rozporządzenia MEN, tj. obecność co najmniej 2/3 członków składu komisji,

4)odbiera od członków komisji pisemne oświadczenia o bezstronności i zachowaniu tajemnicy służbowej.

 

§ 3. 1. Prace komisji egzaminacyjnej obejmują:

egzamin, w czasie którego nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans:

1)      dokonuje prezentacji własnego dorobku zawodowego,

2)      odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań określonych w § 7 ust. 2 rozporządzenia MENiS.

2. Ustala się czas trwania egzaminu do 45 minut.

 

§ 4. 1. Każdy z członków komisji ocenia spełnianie przez nauczyciela wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego, w punktach wg skali od 0 – 10.

2. Na podstawie liczby punktów przyznanych przez poszczególnych członków komisji oblicza się średnią arytmetyczną punktów, z tym że jeżeli liczba członków komisji jest większa niż 3, odrzuca się jedną najwyższą i jedną najniższą ocenę punktową.

3. Nauczyciel zdaje egzamin, jeżeli obliczona średnia arytmetyczna punktów wynosi co najmniej 7.

4.W przypadku zdania egzaminu komisja wydaje zaświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia MEN.

5. W razie niezdania egzaminu, komisja nie wydaje zaświadczenia, a Przewodniczący informuje nauczyciela o przysługującym mu prawie do zapoznania się z materiałami zebranymi podczas całego postępowania egzaminacyjnego, wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów.

6. Organ prowadzący szkołę prowadzi rejestr wydawanych zaświadczeń.

 

§ 5. 1. Komisja egzaminacyjna podejmuje rozstrzygnięcia w obecności, co najmniej 2/3 składu swoich członków.

2. W sprawach proceduralnych dotyczących prac komisji nieuregulowanych w rozporządzeniu i niniejszym regulaminie, decyduje komisja w drodze głosowania zwykłą większością głosów obecnych na posiedzeniu członków.

3. W przypadku równej liczby głosów „za” i „przeciw” decyduje głos przewodniczącego.

4. Z przebiegu prac komisji sporządzany jest protokół zawierający w szczególności:

1) datę i miejsce posiedzenia komisji;

2) imiona i nazwiska członków komisji;

3) pytania zadane nauczycielowi w czasie egzaminu oraz informację o udzielonych przez nauczyciela odpowiedziach;

4)  uzyskane przez nauczyciela oceny punktowe;

5) średnią arytmetyczną punktów, o której mowa w § 13 ust. 3 rozporządzenia;

6) uzasadnienie rozstrzygnięcia komisji;

7) podpisy członków komisji uczestniczących w jej pracach.

5. Protokół i dokumentacja komisji egzaminacyjnej przechowywane są przez Gminny Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Brzostku.

6. Czynności podejmowane przez komisję w toku postępowania egzaminacyjnego z naruszeniem przepisów określających procedurę uzyskiwania stopni awansu zawodowego, a w szczególności dotyczących dokumentacji załączonej do wniosku, zakresu wymagań egzaminacyjnych oraz trybu i zasad działania komisji są nieważne. Nieważność czynności stwierdza, w drodze decyzji administracyjnej organ nadzoru pedagogicznego.

 

§ 6. Eksperci biorący udział w pracach komisji podpisują oświadczenie o zatrudnieniu i mają prawo do odrębnego wynagrodzenia.

 

§ 7. W zakresie spraw związanych z postępowaniem egzaminacyjnym nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego nie uregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz