Uchwała Nr XX/137/16
Rady miejskiej w brzostku
z dnia 14 lipca 2016 r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust.1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016r., poz. 446), oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016r. poz. 250) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dębicy Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania segregowanych odpadów komunalnych w zamian za uiszczoną opłatę obejmuje:
1) odbiór ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej bez ograniczeń ilościowych jeden raz w miesiącu, a z terenu nieruchomości niezamieszkałej oraz z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w miesiącu, z tym że w okresie od kwietnia do października odbiór odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w mieście bez ograniczeń ilościowych raz na dwa tygodnie, a z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej w mieście raz na tydzień, zgodnie z harmonogramem zbiórki odpadów następujących frakcji:
a) szkła,
b) papieru,
c) zbieranych łącznie: tworzyw sztucznych i opakowań wielomateriałowych,
d) metali,
e) odpadów ulegających biodegradacji w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych,
f) odpadów pozostałych po segregacji
2) przyjmowanie bez ograniczeń ilościowych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych następujących frakcji:
a) odpadów zielonych,
b) tekstyliów,
c) przeterminowanych leków i chemikaliów,
d) zużytych baterii i akumulatorów,
e) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
f) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
g) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
h) szkła okiennego,
i) zużytych opon,
j) zimnych popiołów,
k) styropianu budowlanego i opakowaniowego;
3) odbiór z nieruchomości bez ograniczeń ilościowych dwa razy w roku frakcji odpadów wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 2 niniejszej uchwały z wyjątkiem odpadów budowlanych i rozbiórkowych, szkła okiennego i zimnych popiołów;
4) przyjmowanie bez ograniczeń ilościowych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych frakcji odpadów wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 1;
5) worki na frakcje odpadów wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 1. lit. a-f.
2. Usługa w zakresie odbierania i zagospodarowania zmieszanych odpadów komunalnych w zamian za uiszczoną opłatę obejmuje:
1) odbiór zmieszanych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej bez ograniczeń ilościowych jeden raz w miesiącu, a z terenu nieruchomości niezamieszkałej oraz z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej dwa razy w miesiącu, z tym że w okresie od kwietnia do października odbiór zmieszanych odpadów komunalnych ze wszystkich nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej w mieście bez ograniczeń ilościowych raz na dwa tygodnie, a z terenu nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej w mieście raz na tydzień, zgodnie z harmonogramem zbiórki odpadów,
2) przyjmowanie bez ograniczeń ilościowych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych frakcji wymienionych w §1 ust.1 pkt 1 i 2,
3) odbiór z nieruchomości bez ograniczeń ilościowych dwa razy w roku posegregowanych frakcji odpadów wymienionych w § 1 ust. 1 pkt 2 niniejszej uchwały z wyjątkiem odpadów budowlanych i rozbiórkowych, szkła okiennego i zimnych popiołów,
4) worki na odpady komunalne zmieszane.
§ 2.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych znajdujący się przy ul. Szkotnia 22 w Brzostku świadczy usługi przyjmowania odpadów zebranych w sposób selektywny od wtorku do piątku w godz. 8.00 – 15.00 oraz w soboty w godz. 9.00 – 13.00 z wyjątkiem świąt.
§ 3.
1) Odpady posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzostek traktowane będą jako odpady zmieszane
2) Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub prowadzącego PSZOK należy zgłaszać do Urzędu Miejskiego w Brzostku pisemnie lub telefonicznie (tel. 146803006) w terminie 3 dni od zdarzenia
§ 4.
Odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości w ramach gminnego systemu gospodarki odpadami przekazywane są uprawnionym podmiotom w celu poddania ich procesom odzysku lub unieszkodliwiania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 5.
Traci moc Uchwała Nr XXIII/176/12 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 28 grudnia 2012 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 6.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.
§ 7.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.