Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Obwieszczenia: Obwieszczenie Burmistrza Brzostku z dnia 15 września 2016 roku.

OBWIESZCZENIE

BURMISTRZA  BRZOSTKU

z dnia  15 września 2016 roku

 

 

Burmistrz Brzostku na podstawie art. 49 KPA w związku z art. 74 ust. 3 ; art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz.U. z 2016r. ,poz. 353 z późn. zm.)  informuje, że w dniu 15 września 2016r. została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232”  z wniosku Zarządu Dróg Powiatowych w Dębicy, ul. Parkowa 28, 39-230 Brzostek

 

 

 

Z treścią decyzji oraz zebraną dokumentacją można zapoznać się w Urzędzie Miejskim w Brzostku- Referat Mienia Komunalnego i Ochrony Środowiska

( biuro nr 8) w godzinach pracy Urzędu.

 

BURMISTRZ

WOJCIECH STANISZEWSKI

 


BURMISTRZ

BRZOSTKU

 

Decyzja

o środowiskowych uwarunkowaniach

 

Nasz znak: MKOŚ.6220.5.2016                                                             Brzostek, dnia 15.09.2016r.

Na podstawie art. 71 ust. 1 , ust.2 pkt. 2, art. 75 ust. 1 pkt. 4, art. 84, 85 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2016r. poz. 353. t.j. ) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. z  2016 r. poz. 23 t.j. ) w związku z § 3 ust. 1 pkt. 60  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tekst jednolity Dz.U.2016.71) po rozpatrzeniu wniosku Zarządu Dróg Powiatowych w Dębicy, ul. Parkowa 28 , 39-200 Dębica w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232” i po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie – pismo z dnia 23.08.2016r. znak: WOOŚ.4240.2.12.2016.MG.17, Podkarpackiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie z dnia 21.04.2016r. znak SNZ.9020.4.19.2016.JM.

Orzekam

I. Realizację przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232” z wniosku   Zarządu Dróg Powiatowych w Dębicy, ul. Parkowa 28, 39-200 Dębica i stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia  oceny  oddziaływania przedsięwzięcia na  środowisko.     

 

Uzasadnienie

W związku ze złożonym wnioskiem z dnia 01.04.2016 r. Zarządu Dróg Powiatowych w Dębicy, ul. Parkowa 28 , 39-200 Dębica dotyczącym wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację projektowanej inwestycji pn. „Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232” ustalono, że nie jest wymagane przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanej inwestycji.

 

Burmistrz Brzostku pismem z dnia 07.04.2016 r. znak sprawy MKOŚ.6220.5.2016 wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie i  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dębicy o wyrażenie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn.: „Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232” Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie opinią z dnia 23.08.2016r. znak WOOŚ.4240.2.12.2016.MG.17 po dokonaniu analizy przedsięwzięcia względem zapisów art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, stwierdził, że nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko. Opinia Podkarpackiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie z dnia 21.04.2016r. znak SNZ.9020.4.19.2016.JM, również nie stwierdziła potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.

Planowane przedsięwzięcie zalicza się do przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, na podstawie art. 59 ust.1 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w związku z § 3 ust. 1 pkt 60 (drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa  w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 71), a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie jest właściwy w przedmiocie wydania opinii, co do potrzeby  przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 3 ww. ustawy.

            W trakcie prowadzonego postępowania zmierzającego do wydania opinii o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia stwierdzono, że przedłożone materiały nie przedstawiają w sposób dostateczny wszystkich istotnych z punktu widzenia ochrony środowiska zagadnień wynikających z ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Dlatego tez pismami: z dnia 13 maja 2016 r., znak: WOOŚ.4240.2.12.2016.MG.7 oraz z dnia 7 lipca 2016 r., znak: WOOŚ.4240.2.12.2016.MG.13 wezwano do uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia, na co Inwestor odpowiedział pismami: z dnia 10 czerwca 2016 r. i z dnia 29 lipca 2016 r.

Przeanalizowano informacje zawarte w przedłożonej dokumentacji, mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, celem stwierdzenia, czy koniecznym jest przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko.

            Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej drogi powiatowej Nr 1319R na odcinku ok. 7,8 km. Droga ta przebiega przez tereny zabudowy jednorodzinnej usytuowanej głównie wzdłuż drogi (miejscowości Wola Brzostecka, Kamienica Górna, Smarżowa), tereny rolnicze – pola uprawne i tereny zielone, łąki i nieużytki  porośnięte roślinnością trawiastą, w małym zakresie lasu i zadrzewienia. Zaplanowano m. in.: remont przepustów w ciągu drogi, udrożnienie rowów przydrożnych, wykonanie poboczy, miejscowe poszerzenie jezdni, umocnienie skarp drogi oraz przebudowę zjazdów do przyległych działek. Prace prowadzone będą w granicach istniejącego pasa drogowego.

            Realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie na pogorszenie klimatu akustycznego na tym etapie. Oddziaływania będą krótkotrwałe, przemijające i ograniczone wyłącznie do pory dziennej tj. 06:00 – 22:00.

Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. z 2014 r., poz. 112) najbliższe tereny chronione pod względem akustycznym to tereny zabudowy mieszkaniowej typu jednorodzinnego, dla których dopuszczalne poziomy hałasu wynoszą 61 dB(A) w porze dziennej i 56 dB(A) w porze nocnej. Natężenie ruchu na analizowanej drodze w stanie obecnym kształtuje się na poziomie ok. 143 poj./dobę. Wobec powyższego wartości ponadnormatywne poziomu hałasu dla pory dziennej i nocnej, przy zakładanym natężeniu ruchu pojazdów, nie przekraczają pasa drogowego, i spełnione będą wymagania ww. rozporządzenia w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku.

            W czasie realizacji przedsięwzięcia niekorzystne oddziaływanie na jakość powietrza wystąpi w trakcie robót budowlanych, podczas pracy maszyn i urządzeń. Będzie to oddziaływanie krótkotrwałe i ustąpi wraz z zakończeniem prac budowlanych. Przedsięwzięcie wykonane zostanie przy zastosowaniu dobrej organizacji pracy, sprawnego sprzętu oraz spełniających normy materiałów. Wytworzone w trakcie realizacji odpady będą gromadzone selektywnie w kontenerach, a następnie przekazywane podmiotom prowadzącym działalność w zakresie gospodarowania odpadami. Przestrzegane będą ogólne zasady wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.). Masy ziemne wykorzystywane będą na terenie budowy, a ich ewentualny nadmiar stanowił będzie odpad.

            Planowane przedsięwzięcie jest zlokalizowane w obrębie dwóch zlewni jednolitych części wód powierzchniowych (JCWP):

- Słony o kodzie: PLRW2000122218552. Z Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (M.P. z 2011 r., Nr 49, poz. 549) wynika, że JCWP Słony stanowi silnie zmienioną część wód o złym stanie wód. W ramach Państwowego Monitoringu Środowiska (PMŚ) – lata 2010-2012 stan JCWP został oceniony jako zły (w tym potencjał ekologiczny – umiarkowany, stan chemiczny – dobry).

W świetle zapisów art. 38d ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2015 r. poz. 469 ze zm.), celem środowiskowym dla sztucznych i silnie zmienionych części wód powierzchniowych jest ochrona tych wód oraz poprawa ich potencjału ekologicznego i stanu chemicznego, tak aby osiągnąć dobry potencjał ekologiczny i dobry stan chemiczny wód powierzchniowych, a także zapobieganie pogorszeniu ich potencjału ekologicznego oraz stanu chemicznego.

- Kamienica o kodzie: PLRW200012218569, Z Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły wynika, że JCWP Kamienica stanowi naturalną część wód o złym stanie wód. W ramach PMŚ (lata 2010-2012) stan JCWP został oceniony jako zły ( w tym stan ekologiczny – umiarkowany, stan chemiczny – dobry).

W świetle zapisów art. 38d ust. 1 ww ustawy Prawo wodne, celem środowiskowym dla jednolitych części wód powierzchniowych niewyznaczonych jako sztuczne lub silnie zmienione jest ochrona, poprawa oraz przywrócenie stanu jednolitych  części wód powierzchniowych, tak aby osiągnąć dobry stan tych wód, a także zapobieganiu pogorszeniu ich stanu.

            Zgodnie z ustaleniami ,,Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły” planowane przedsięwzięcie realizowane będzie w obszarze jednolitej części wód podziemnych (JCWPd) o numerze PLGW2200157, o dobrym stanie wód.

W myśl zapisów art. 38e ust. 1 ww. ustawy Prawo wodne, celem środowiskowym dla jednolitych części wód podziemnych jest zapobieganie lub ograniczanie wprowadzania do nich zanieczyszczeń, zapobieganie pogorszeniu oraz poprawa ich stanu oraz ochrona i podejmowanie działań naprawczych, a także zapewnienie równowagi między poborem a zasilaniem tych wód tak, aby osiągnąć ich dobry stan.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza granicami głównych zbiorników wód podziemnych.

            Zgodnie z opublikowanymi pod adresem http://mapy.isok.gov.pl na Hydroportalu MZP i MRP mapami zagrożenia powodziowego, planowane przedsięwzięcie znajduje się poza obszarami, na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest średnie i wynosi raz na 100 lat.

            Przedsięwzięcie położone jest w granicach ustanowionej strefy ochrony pośredniej ujęcia wody powierzchniowej z  rzeki Wisłoki w km 58+180 w m. Dębica, która została ustanowiona rozporządzeniem nr 14/2012 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 17 grudnia 2012 r. w sprawie ustanowienia strefy ochronnej dla ujęcia wody powierzchniowej z rzeki Wisłoki w km 58+180 w miejscowości Dębica ( Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2012 r. poz. 3189) zmienionym rozporządzeniem nr 7/2015 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 1 kwietnia 2015 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia strefy ochronnej dla ujęcia wody powierzchniowej z rzeki Wisłoki w km 58+180 w miejscowości Dębica (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2015 r. poz. 1066). Realizacja przedsięwzięcia nie będzie naruszać zakazów obowiązujących w ww. strefie.

            Woda do celów bytowych dostarczana będzie na plac budowy w zamkniętych pojemnikach.

            Wody opadowo – roztopowe z przedmiotowej drogi odprowadzane będą w sposób dotychczasowy do bezodpływowych otwartych rowów przydrożnych. Jedynie w rejonie przepustów pod koroną drogi ( w km: 3+710, 4+001, 4+068, 5+870, 6+238, 6+225, 10+544) woda z krótkich (ok. 20 m) odcinków rowów przydrożnych, z uwagi na istniejące spadki terenu i usytuowanie przepustów w obrębie potoków, będzie w sposób naturalny wpływać do potoków: Słony oraz Kamienica. Sytuacja taka wystąpi w przypadku obfitych opadów deszczów. Z uwagi na zachowanie rowów jako trawiastych, woda opadowa będzie odprawowała oraz wsiąkała do gruntu.

            Nie przewiduje się ingerencji w koryta potoków. Jedynie istniejące wyloty rowów przydrożnych, w ramach prac związanych z oczyszczeniem oraz odmuleniem rowów, zostaną oczyszczone z mułu oraz nieczystości. Nie planuje się wprowadzania wód opadowych w sposób zorganizowany do przedmiotowych potoków.

            W obrębie potoku Słony i Kamienica w ramach wnioskowanej inwestycji nie będą przebudowane, ani remontowane przepusty drogowe – istniejące przepusty powstają bez zmian, a tym samym nie ma konieczności wymiany, remontów umocnień w korytach potoków. W korytach potoków nie planuje się wykonywania nowych umocnień skarp, ani robót regulacyjnych. Koryta potoków pozostaną bez zmian po wykonaniu przedmiotowej inwestycji.

            Realizacja przedsięwzięcia nie wymaga odwadniania wykopów.

            Z uwagi na niewielkie natężenie ruchu oraz na jego strukturę (głównie samochody osobowe) zanieczyszczenie wód powierzchniowych będzie znikome. Podczas prowadzenia robót budowlanych oddziaływanie na wody powierzchniowe będzie miało charakter krótkotrwały oraz miejscowy. Ze względu na zakładaną technologię robót (wszystkie elementy będą wbudowywane jako gotowy wyrób, materiały służące do wykonania nawierzchni będą dostarczane do wytwórni mas bitumicznych, beton będzie przewożony bezpośrednio z betoniarni), oraz fakt, że rowy przydrożne są rowami bezodpływowymi, nie będzie występowało zjawisko zanieczyszczenia i migracji wód opadowych, a tym samym przemieszczania zanieczyszczeń substancjami ropopochodnymi, do płynących wód powierzchniowych.

            Biorąc pod uwagę rodzaj i skalę planowanego przedsięwzięcia oraz jego lokalizację i zasięg oddziaływania, jak również działania podejmowane w celu minimalizacji skutków jego realizacji i eksploatacji, uznano, że przedsięwzięcie to nie spowoduje znaczących negatywnych oddziaływań na środowisko gruntowo- wodne, w tym, nie będzie stanowiło zagrożenia dla osiągnięcia celów środowiskowych wyznaczonych dla jednolitych części wód.

            Przedsięwzięcie planowane jest do zrealizowania poza formami ochrony przyrody, częściowo w bezpośrednim sąsiedztwie granic Czarnorzecko – Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego funkcjonującego na mocy uchwały Nr XLVIII/990/14 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 23 czerwca 2014 r. w sprawie Czarnorzecko – Strzyżowskiego Parku Krajobrazowego (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2014 r., poz. 1944). Położone jest w całości w otulinie.

            Całe przedsięwzięcie znajduje się w granicach głównego korytarza ekologicznego (Korytarz Południowy GKPd-4 część Pogórze Strzyżowskie), natomiast część inwestycji, położona między miejscowościami Wola Brzostecka a Kamienica, znajduje się w najbardziej newralgicznym odcinku tego korytarza, tzw. hot spots – są to korytarze ekologiczne wyznaczone w Projekcie korytarzy ekologicznych łączących Europejską Sieś Natura 2000 w Polsce (Jędrzejewski W., Nowak S., Stachura K., Skierczyński M., Mysłajek R. W., Niedziałkowski K., Jędrzejewska B., Wójcik J. M., Zalewska H., Pilo M. 2005), a zaktualizowane w latach 2010 – 2012 przez Instytut Biologii Ssaków PAN w Białowieży.

            W granicach terenu zajętego na potrzeby realizacji inwestycji nie ma gatunków objętych ochroną gatunkową. Z uwagi na tereny sąsiednie głównie pola uprawne, łąki, zabudowę zagrodową oraz domy jednorodzinne – nie ma w pobliżu inwestycji siedlisk płazów ani drobnej zwierzyny. W obrębie inwestycji szatę roślinną stanowią rośliny trawiaste oraz drzewa rosnące w pasie drogowym, za rowami przydrożnymi.

Przebudowa drogi nie przyniesie zmian stanu dotychczasowego środowiska przyrodniczego. Na analizowanym obszarze, w bezpośrednim sąsiedztwie drogi, nie występują naturalne siedliska roślin i zwierząt chronionych, których istnieniu planowane prace mogłyby zagrozić. Jak wynika z przedłożonej dokumentacji, biorąc pod uwagę analizę obszaru objętego inwestycją w kontekście jego położenia względem obszarów podlegających ochronie na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2015 r. poz.1651, ze zm.) należy stwierdzić, że inwestycja ma charakter lokalny, praktycznie niemający wpływu na środowisko naturalne, oddziaływanie inwestycji ograniczy się jedynie do pasa drogowego.

            W czasie prowadzenia robót, aby zabezpieczyć środowisko przyrodnicze, a w szczególności płazy, na granicy wykopów zostaną zamontowane tymczasowe siatki zabezpieczające z tworzywa sztucznego o bardzo małych oczkach (o maksymalnym wymiarze 5 mm) uniemożliwiające ewentualne przedostanie się małych zwierząt. Miejscowo zabezpieczone będzie wykonane również za pomocą geowłóknin. Wszystkie wykopy będą miały charakter krótkotrwały, tj. maksymalnie 8 godzin, głębokość większości nie będzie przekraczała 25 cm; głębsze, do 1m, mogą pojawić się jedynie przy przebudowie przepustów.

            Na terenie planowanej inwestycji nie przewiduje się wycinki drzew. Prace w pobliżu drzew prowadzone będę ręcznie. Stosowanych będzie ponadto wiele innych działań zabezpieczających drzewa (,,strefa ochronna” w odległości 2m od rzutów koron drzew; maty słomiane wewnątrz i oszalowanie z desek zewnątrz; ochrona odkrytych korzeni, podlewanie itp.).

Na odcinku drogi, na którym planowana jest inwestycja nie obserwuje się migracji zwierząt. W chwili obecnej nie ma oznakowania, które ostrzega przed nagłym wtargnięciem zwierząt. Po wykonaniu inwestycji nie planuje się zamontowania takiego oznakowania drogi. Na przedmiotowym odcinku nie zostało zgłoszone do Zarządcy drogi żadne zdarzenie drogowe z udziałem zwierząt. W wyniku planowanej inwestycji nie przewiduje się zwiększenia natężenia ruchu na przedmiotowym odcinku drogi.

            Odmulanie rowów wykonane zostanie w marcu oraz pierwszej połowie kwietnia. W przypadku niewykonania całego zakresu odmulania, będzie ono kończone od września do października. Przed przystąpieniem do odmulania będą przeprowadzane inspekcje przez osoby odpowiedzialne za nadzór ze strony Inwestora oraz kierownictwo budowy. Z przeprowadzonych inspekcji, z każdego skontrolowanego odcinka będzie sporządzony protokół. Zdaniem tut. Organu, odmulanie w okresie marca/kwietnia należy prowadzić pod szczególnym nadzorem, ponieważ jest to okres nasilonej migracji płazów z miejsc zimowania do miejsc rozrodu i prowadzenie odmulania w tym okresie powinno być wykonane pod nadzorem herpetologa.

            W przedłożonej dokumentacji wskazano, że planuje się umocnienie dna rowu płytami betonowymi ażurowymi i skarp rowów – jeden rząd płyt betonowych ażurowych odcinkowo w km 4+035 – 4+115 strona lewa i km 5+870 – 6+179 strona prawa, a także dna rowów płytami ściekowymi betonowymi (typ korytkowy) i skarp rowów – jeden rząd płyt betonowych ażurowych odcinkowo w km 10+240 – 10+330 strona prawa. Głębokość rowów nie będzie przekraczała 60 cm, natomiast pochylenie skarp będzie wynosić 1:1,5. Po wykonaniu inwestycji puste przestrzenie zarosną roślinnością trawiastą. W związku z tym oraz niewielkim nachyleniem skarp rowów nie będzie przeszkód w wydostaniu się z nich drobnych ssaków lub płazów.

            Nadmiar ziemi będzie wywożony i magazynowany w składzie materiałów należącym do Inwestora zlokalizowanym w miejscowości Straszęcin, gmina Żyraków.

            Biorąc pod uwagę rodzaj, skalę, zakres, lokalizację planowanego przedsięwzięcia oraz fakt, że nie stwierdzono występowania gatunków objętych ochroną w obrębie przedsięwzięcia uznano, że przedsięwzięcie nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a także oceny wymaganej zapisami art. 6.3 Dyrektywy Rady 92/43/EWG z dnia 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych  oraz dzikiej flory i fauny.

            Jednocześnie informuję, że decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach nie zezwala na przeprowadzenie czynności zakazanych w stosunku do gatunków chronionych – decyzje te wydawane są w odrębnych postępowaniach i mają inny charakter, dlatego też w przypadku gdy realizacja planowanego przedsięwzięcia wiązała się będzie z łamaniem zakazów obowiązujących w stosunku do gatunków roślin, zwierząt i grzybów objętych ochrona gatunkową, konieczne będzie  uzyskanie stosownych zezwoleń, o których mowa w art. 56 ustawy o ochronie przyrody.

            Przedsięwzięcie będące przedmiotem postepowania nie będzie miało istotnego wpływu na klimat w rejonie jego eksploatacji.

            W ramach inwestycji przebudowana zostanie istniejąca droga, co nie będzie miało znaczenia dla otaczającego krajobrazu.

            Uwzględniając odległość przedsięwzięcia od granicy państwa oraz jego przewidywalny lokalny zasięg oddziaływania na etapie realizacji i eksploatacji nie będzie ono generować oddziaływań o charakterze transgranicznym.

            Tym należy stwierdzić, że nieprzeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia jest uzasadnione.

Po zasięgnięciu opinii  Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Podkarpackiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Rzeszowie, analizując zebrane dokumenty mając na uwadze rodzaj i charakter przedsięwzięcia, jego skalę, brak powiązań z innymi istotnie oddziałującymi na środowisko przedsięwzięciami oraz ograniczone ryzyko wystąpienia awarii, z uwagi na zasięg oddziaływania  przedsięwzięcia w trakcie jego realizacji i eksploatacji  oraz brakiem powiązania  ze znacznym zasięgiem oddziaływania (ponadlokalnym, długotrwałym, nieodwracalnym) Burmistrz Brzostku w dniu 30.08.2016r. wydał postanowienie znak: MKOŚ.6220.5.2016 w którym nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko.

W prowadzonym postępowaniu administracyjnym został umożliwiony udział społeczeństwa poprzez umieszczenie stosownej informacji o planowanej inwestycji zarówno w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Brzostku (bipbrzostek.mserwer.pl) jak i na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. urzędu oraz przekazane sołtysom sołectw: Wola Brzostecka, Kamienica Górna, Bączałka, Smarżowa  celem umieszczenia na sołeckiej tablicy ogłoszeń.

W stosunku do planowanej inwestycji nie wpłynęły żadne uwagi, wnioski czy zastrzeżenia. Załącznikiem do niniejszej decyzji jest charakterystyka przedsięwzięcia.

 

Biorąc powyższe fakty pod uwagę, uwzględniając brak negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na poszczególne komponenty środowiska, postanowiono jak w sentencji

Pouczenie

 

Od niniejszej decyzji służy stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie za pośrednictwem Burmistrza Brzostku w terminie 14 dni od daty doręczenia niniejszej decyzji.

 

Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o których mowa w art.72 ust. 1 pkt.1-13 ustawy z dnia 3 października 2008r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2016 r., poz. 353). Złożenie wniosku powinno nastąpić w terminie 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna z zastrzeżeniem ust. 4 ww. ustawy. Złożenie wniosku może nastąpić w terminie 6 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna, o ile strona, która złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, lub podmiot, na który została przeniesiona ta decyzja, otrzymali , przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 3  ww. ustawy od organu, który wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, stanowisko, że realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w tej decyzji. Zajęcie stanowiska następuje w drodze postanowienia. 

 

Na podstawie art. 7 pkt. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz.U. 2015.783 z późn. zm.) wnioskodawca został zwolniony z opłaty skarbowej.

 

BURMISTRZ

WOJCIECH STANISZEWSKI

 

 

 

                                                             Załącznik Nr 1 do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

                                                              znak: MKOŚ.6220.5.2016 z dnia 15.09.2016r.

 

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA

 

1. Nazwa przedsięwzięcia

 

„Przebudowa drogi powiatowej NR1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232”

 

2. Podmiot realizujący przedsięwzięcie

 

Zarząd Dróg Powiatowych w Dębicy, ul. Parkowa 28 , 39-200 Dębica

 

3. Dane dotyczące terenu, którego dotyczy wniosek oraz charakterystyka

    przedsięwzięcia

Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej drogi powiatowej Nr 1319R na odcinku ok. 7,8 km. Droga ta przebiega przez tereny zabudowy jednorodzinnej usytuowanej głównie wzdłuż drogi (miejscowości Wola Brzostecka, Kamienica Górna, Smarżowa), tereny rolnicze – pola uprawne i tereny zielone, łąki i nieużytki  porośnięte roślinnością trawiastą, w małym zakresie lasu i zadrzewienia. Zaplanowano m. in.: remont przepustów w ciągu drogi, udrożnienie rowów przydrożnych, wykonanie poboczy, miejscowe poszerzenie jezdni, umocnienie skarp drogi oraz przebudowę zjazdów do przyległych działek. Prace prowadzone będą w granicach istniejącego pasa drogowego.

Odmulanie rowów wykonane zostanie w marcu oraz pierwszej połowie kwietnia. W przypadku niewykonania całego zakresu odmulania, będzie ono kończone od września do października. Przed przystąpieniem do odmulania będą przeprowadzane inspekcje przez osoby odpowiedzialne za nadzór ze strony Inwestora oraz kierownictwo budowy. Z przeprowadzonych inspekcji, z każdego skontrolowanego odcinka będzie sporządzony protokół. Zdaniem tut. Organu, odmulanie w okresie marca/kwietnia należy prowadzić pod szczególnym nadzorem, ponieważ jest to okres nasilonej migracji płazów z miejsc zimowania do miejsc rozrodu i prowadzenie odmulania w tym okresie powinno być wykonane pod nadzorem herpetologa.

            W przedłożonej dokumentacji wskazano, że planuje się umocnienie dna rowu płytami betonowymi ażurowymi i skarp rowów – jeden rząd płyt betonowych ażurowych odcinkowo w km 4+035 – 4+115 strona lewa i km 5+870 – 6+179 strona prawa, a także dna rowów płytami ściekowymi betonowymi (typ korytkowy) i skarp rowów – jeden rząd płyt betonowych ażurowych odcinkowo w km 10+240 – 10+330 strona prawa. Głębokość rowów nie będzie przekraczała 60 cm, natomiast pochylenie skarp będzie wynosić 1:1,5. Po wykonaniu inwestycji puste przestrzenie zarosną roślinnością trawiastą. W związku z tym oraz niewielkim nachyleniem skarp rowów nie będzie przeszkód w wydostaniu się z nich drobnych ssaków lub płazów.

4. Miejsce realizacji przedsięwzięcia

 

Przedmiotowe przedsięwzięcie polega na przebudowie istniejącej drogi powiatowej Nr 1319R Brzostek – Smarżowa w KM 3+440 – 11+232  na odcinku ok. 7,8 km.

BURMISTRZ

 BRZOSTKU

 

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz