UCHWAŁA Nr XLIV/331/18
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 30 sierpnia 2018 roku
w sprawie zmiany Statutu Gminy Brzostek
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432), Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
§ 1 W Statucie Gminy Brzostek uchwalonym uchwałą Nr XXVI/177/09 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 27 stycznia 2009 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Brzostek, zmienionym uchwałami Rady Miejskiej w Brzostku: Nr XVI/114/12 z dnia 28 marca 2012 r., Nr XXX/229/13 z dnia 25 września 2013 r., Nr IX/37/15 z dnia 25 sierpnia 2015 r., XXIV/170/16 z dnia 29 grudnia 2016 r. oraz Nr XXXV/251/2017 z dnia 31 października 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 5:
a) ust.2 otrzymuje brzmienie:
„2. Burmistrz prowadzi rejestr gminnych jednostek organizacyjnych i spółek prawa handlowego”
b) uchyla się ust.3
2) w § 12 uchyla się ust.1
3) w § 14 uchyla się ust.2
4) w § 15 ust.1 po pkt 3 dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Skarg, Wniosków i Petycji.”
5) uchyla się § 17
6) w § 26:
a) ust.4 otrzymuje brzmienie:
„4. O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad sesji Rady powiadamia się radnych w formie elektronicznej najpóźniej na 7 dni przed terminem obrad.”
b) ust.7 otrzymuje brzmienie:
„7. Zawiadomienie o terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad sesji Rady podaje się do publicznej wiadomości mieszkańców przez wywieszenie obwieszczeń na tablicach ogłoszeń w gminie oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej najpóźniej na trzy dni przed terminem posiedzenia.”
7) uchyla się § 30
8) uchyla się § 40 i § 41
9) w § 52 ust 2 pkt 6 otrzymuje brzmienie:
„6) przebieg głosowania z wyszczególnieniem imiennego głosowania „za”, przeciw” i „wstrzymujących”.”
10) w § 55:
a) ust 1 otrzymuje brzmienie:
„1.Inicjatywę uchwałodawczą posiada grupa co najmniej 3 radnych.”
b)w ust. 5 skreśla się wyrazy „lub mieszkańców”
11) w § 61
a) uchyla się ust.1-3 i ust. 5
b)ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. W przypadku o którym mowa w art. 14 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym głosowanie imienne przeprowadza się według następujących zasad:
1)Przewodniczący odczytuje kolejno imiona i nazwiska radnych według listy obecności,
2) radny wypowiada się czy jest „za”, „przeciw” czy się wstrzymał od głosowania
12) w § 71 dodaje się ust 4 w brzmieniu:
„4. Zawiadomienie o terminie, miejscu i proponowanym porządku posiedzenia Komisji podaje się do publicznej wiadomości mieszkańców przez wywieszenie obwieszczeń na tablicach ogłoszeń w gminie oraz zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej najpóźniej na trzy dni przed terminem posiedzenia.”
13) po Rozdziale VIII dodaje się Rozdział VIII a w brzmieniu:
„Rozdział VIII a
Komisja Skarg, Wniosków i Petycji
"§ 104 a.1. Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji należy:
1) rozpatrywanie skarg na działanie Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
2) rozpatrywanie wniosków składanych przez obywateli,
3) rozpatrywanie petycji składanych przez obywateli.
2. Skargi, wnioski i petycje, o których mowa w ust. 1 Przewodniczący Rady przekazuje niezwłocznie przewodniczącemu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. W razie wątpliwości dotyczących właściwości organu lub wątpliwości co do specyfiki przedmiotu sprawy, Przewodniczący kieruje
do radcy prawnego lub pracownika sprawującego obsługę prawną Urzędu wniosek o wydanie opinii w tym zakresie. W razie niewłaściwości Rady, przekazuje sprawę do Burmistrza.
3. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji rozpatruje sprawy, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, na zasadach określonych w ustawie Kodeks postępowania administracyjnego i przepisach prawnych wydawanych na podstawie tej ustawy.
4. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji prowadząc postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 występuje odpowiednio do burmistrza albo kierownika jednostki organizacyjnej gminy z wnioskiem o zajęcie stanowiska, w terminie 14 dni.
5. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji prowadząc postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 zajmuje stanowisko i wraz z uzasadnieniem faktycznym oraz prawnym przekazuje je Przewodniczącemu.
6. Przed zajęciem stanowiska w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 Komisja może wysłuchać stron w sprawie. Na posiedzenie zaprasza się strony, jednak ich nieobecność nie wstrzymuje rozpatrzenia sprawy.
7. Nie przyjęcie przez Radę stanowiska zaproponowanego przez Komisję w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, nie oznacza automatycznie przyjęcia stanowiska przeciwnego.
8. Przyjęcie stanowiska przez Radę w sprawie, o której mowa w ust. 1 pkt 1 następuje w drodze uchwały.
9. Przewodniczący udziela stronom w sprawach, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 odpowiedzi, wskazując uzasadnienie faktyczne i prawne wyrażone w stanowisku Komisji.
10. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji rozpatruje sprawy, o których mowa w ust. 1 pkt 3, na zasadach określonych w ustawie o petycjach i przepisach prawnych wydawanych na podstawie tej ustawy.
11. Członek Komisji podlega wyłączeniu z jej prac w sprawach, w których może powstać podejrzenie o jego stronniczość.
12. W sprawach wyłączenia członka Komisji decyduje Przewodniczący Komisji.
13. W sprawie wyłączenia Przewodniczącego Komisji decyduje Rada na wniosek Radnego lub Przewodniczącego Rady.".
14) uchyla się § 105
15) w § 106 uchyla się ust. 1
§ 2 Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
§ 3 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia, z wyjątkiem § 1 pkt 4, pkt 6-9, pkt 11- 13, które wchodzą w życie z pierwszym dniem kadencji organów gminy następującej po kadencji, w czasie której niniejsza uchwała weszła w życie.
![]() ![]() |