Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Uchwały 2010: Nr XLI/288/10 z dnia 15 czerwca 2010 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz szczegółowości materiałów infromacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

 

Uchwała Nr XLI/288/10
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 15  czerwca 2010 roku 

w sprawie: procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. 

Na podstawie art. 53 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym   (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z 2002 r., Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r., Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r., Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r., Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r., Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r., Nr 48, poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. , Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458 oraz z 2009 r., Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241) oraz art. 233 i art. 234  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 i z 2010 r. Nr 28, poz. 146) Rada Miejska w Brzostku uchwala, co  następuje:
 

§ 1.

1.        Burmistrz Brzostku opracowuje projekt budżetu przy pomocy kierowników referatów Urzędu Miejskiego w Brzostku i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

2.        Burmistrz Brzostku zobowiązuje kierowników referatów oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy do sporządzenia i przedłożenia wniosków budżetowych dotyczących sfinansowania ze środków budżetu gminy zadań wykonywanych przez te referaty i jednostki.

3.        Sołtysi, składają wnioski uchwalone przez  Zebranie Wiejskie, zawierające przedsięwzięcia przewidziane do realizacji w ramach Funduszu Sołeckiego, w terminie do dnia 30 września każdego roku poprzedzającego rok, na który opracowuje się projekt budżetu.

4.        Wnioski radnych i mieszkańców w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań gminy składane są Burmistrzowi w terminie do dnia 30 września każdego roku. Burmistrz Brzostku kieruje je do odpowiednich referatów.

5.        Do wniosków do projektu budżetu składanych przez kierowników referatów Urzędu Miejskiego, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, Rady Sołeckie, radnych oraz mieszkańców, należy dołączyć szczegółowe ich uzasadnienie.

§ 2.

1.        Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych i referatów Urzędu Miejskiego w Brzostku składają w terminie do 15 października materiały do planów finansowych obejmujących roczne dochody i wydatki według klasyfikacji budżetowej (dział, rozdział, paragraf) z wyodrębnieniem zadań inwestycyjnych, remontowych oraz zadań bieżących realizowanych w ramach programów współfinansowanych spoza budżetu.

2.        Materiały, o których mowa w ust.1 są dokumentacją planistyczną obejmującą: nazwę zadania, okres realizacji, opisy zadań inwestycyjnych oraz zadań operacyjnych, przewidywany koszt realizacji zadania wraz z kalkulacją.

§ 3.

Materiały do projektów planów finansowych uwzględniają zadania określone w programie współpracy Gminy

Brzostek z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 4.

1.        W terminie do 15 października Burmistrz Brzostku określa zadania gminy realizowane wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez gminę do realizacji w drodze umowy lub porozumienia, a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla innych jednostek samorządu terytorialnego.

2.        Skarbnik Gminy w terminie do 30 października opracowuje materiały do sporządzenia wieloletniej prognozy finansowej gminy, wysokości dochodów gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki gminy w roku budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami.

3.        Gminne jednostki budżetowe realizujące dochody własne gminy, przedkładają Burmistrzowi szacunkowe kwoty dochodów budżetowych w terminie do 15 października.

§ 5.

Burmistrz Brzostku przedkłada Radzie Miejskiej w Brzostku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Rzeszowie projekt budżetu wraz z objaśnieniami, z wieloletnią prognozą finansową gminy na koniec roku budżetowego oraz na lata następne, wynikające z planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz informację o stanie mienia komunalnego najpóźniej do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 6.

        Projekt budżetu gminy składa się z projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz tabelarycznych zestawień powiązanych z zapisami uchwały.

§ 7.

       Do zarządzenia Burmistrza w sprawie przyjęcia projektu budżetu dołącza się:

1.       projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami i objaśnieniami

2.       wieloletnią prognozę finansową gminy obejmującą rok budżetowy i okres co najmniej trzech kolejnych lat nie mniej niż okres wynikający z planowanych i zaciągniętych kredytów

3.       informację o stanie mienia komunalnego.

§ 8.

1.        Do czasu uchwalenia budżetu Burmistrz może przedkładać Radzie propozycje zmian w projekcie budżetu.

2.        Podstawą gospodarki finansowej do czasu uchwalenia uchwały budżetowej jest projekt budżetu przedstawiony w terminie określonym w § 5.

§ 9.

1.        W terminie 7 dni, od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej w Brzostku, Burmistrz przekazuje gminnym jednostkom organizacyjnym informację zawierającą kwoty niezbędne do opracowania projektów planów finansowych jednostek.

2.        Gminne jednostki organizacyjne opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania danych, lecz nie później niż do 22 grudnia roku poprzedzającego rok budżetowy. Projekty planów jednostek budżetowych sporządza się w szczegółowości: dział, rozdział i paragraf.

3.        Burmistrz Brzostku weryfikuje otrzymane projekty planów finansowych pod względem ich zgodności z projektem uchwały budżetowej i w przypadku stwierdzenia różnic wprowadza w nich odpowiednie zmiany, informując o ich dokonaniu kierownika jednostki budżetowej.

4.        Zweryfikowane plany finansowe, o których mowa w ust. 3 stanowią podstawę gospodarki finansowej w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia opracowania planu finansowego na podstawie informacji o ostatecznych kwotach wynikających z uchwały budżetowej.

§ 10.

1.        Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła radnym przedłożony przez Burmistrza projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami, wieloletnią prognozą finansową i informacją o stanie mienia komunalnego.

2.        Komisje Rady po otrzymaniu materiałów przed wydaniem opinii odbywają posiedzenia, na których dokonują analizy projektu budżetu. Proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku przewidzianego w projekcie komisje zobowiązane są do wskazania źródła jego finansowania.

3.        Opinie i wnioski Komisji Rady, Przewodniczący Rady przedkłada Burmistrzowi na co najmniej 14 dni przed planowanym terminem Sesji budżetowej.

§ 11.

W przypadku, gdy z ustaleń prac nad budżetem wynika konieczność dokonania w projekcie uchwały  budżetowej gminy zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu dla ich wprowadzenia niezbędna jest zgoda Burmistrza.

§ 12.

        Burmistrz Brzostku po zapoznaniu się z wnioskami Komisji Rady zgłoszonymi w trakcie prac nad projektem  budżetu może przygotować projekt autopoprawki do projektu budżetu.

§ 13.

1.        Przewodniczący Rady Miejskiej zwołuje sesję budżetową przed końcem roku poprzedzającego rok budżetowy lub w uzasadnionych przypadkach w innym terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu do dnia 31 stycznia roku budżetowego.

2.        Porządek sesji budżetowej powinien zawierać w szczególności:

1)       odczytanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami Burmistrza,

2)       odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu uchwały budżetowej,

3)       przedstawienie opinii i wniosków komisji Rady Miejskiej,

4)       przedstawienie wieloletniej prognozy finansowej gminy,

5)       dyskusja nad projektem uchwały budżetowej, w tym nad wniesionymi propozycjami zmian i autopoprawek,

6)       głosowanie.

§ 14.

         Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.

§ 15.

Traci moc Uchwała Nr XL/307/2006 Rady Gminy w Brzostku z dnia 28.09.2006 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Brzostek oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.

§ 16.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

drukuj pobierz pdf    

wstecz