Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Uchwały 2010: Nr XLIII/307/10 z dnia 27 lipca 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalnosci pożytku publicznego i o wolontariacie projektów prawa miejs

 

 Uchwała Nr XLIII/307/10
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 27 lipca 2010 roku

w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji. 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591; z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz.1271, nr 214, poz.1806; z 2003 r., Nr 80, poz.717 i Nr 162, poz.1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055 i Nr 116, poz.1203, Nr 167, poz.1759; z 2005 r. Nr 172, poz.1441 i Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz.1337; z 2007r. Nr 48, poz.327,Nr 138, poz.974 i Nr 173, poz.1218; z 2008r.,Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009r., Nr 52, poz. 420, Nr 157 poz.1241; z 2010r., Nr 28, poz.142 i 146, Nr 40 poz. 230), art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2003 r. Nr 96 poz. 873; z 2004 r., Nr 64 poz. 593, Nr 116 poz. 1203, Nr 210 poz. 2135; z 2005 r., Nr 155 poz. 1298, Nr 169 poz. 1420, Nr 175 poz. 1462, Nr 249 poz. 2104; z 2006 r. Nr 94 poz. 651; z 2008 r., Nr 209 poz. 1316; z 2009 r., Nr 19 poz. 100, Nr 22 poz. 120, Nr 157 poz. 1241 oraz z 2010 r., Nr 28 poz. 146) - Rada Miejska w Brzostku   u c h w a l a,  co następuje: 

§ 1. Przyjmuje się procedurę konsultacji w zakresie: 

1) Projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz.873 ze zmianami).

2) Rocznego lub wieloletniego programu współpracy Gminy Brzostek z organizacjami pozarządowymi i innymi organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na podstawie ustawy, o której mowa w pkt 1.

3) Innych przypadków przewidzianych ustawą. 

§ 2. Udział w konsultacjach mają organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające na terenie Gminy Brzostek. 

§ 3. Konsultacje przeprowadza się w oparciu o zasady:

1)     promocniczości,

2)     partnerstwa,

3)     suwerenności,

4)     efektywności,

5)     uczciwej konkurencji,

6)     jawności.

 

§ 4. Zarządzając konsultacje Burmistrz Brzostku określa:

1)     przedmiot konsultacji,

2)     termin rozpoczęcia i zakończenia konsultacji,

3)     formę konsultacji,

4)     osobę odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji.

 

§ 5. Konsultacje mogą polegać na:

1)     wyrażeniu opinii lub złożeniu uwag w sprawie będącej przedmiotem konsultacji,

2)     udzieleniu odpowiedzi na postawione pytanie,

3)     wyborze jednego z zaproponowanych rozwiązań.

 

§ 6. Konsultacje mogą mieć formę:

1)     bezpośrednich spotkań,

2)     wyrażenia pisemnej opinii w danej kwestii,

3)     ankiet.

 

§ 7. Informacje o podejmowanych konsultacjach publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brzostek i na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Brzostku.

 § 8. 1. Ustalenia poczynione na spotkaniach, o których mowa w § 6 pkt 1 są        odnotowywane w protokole spotkania.
2.      W przypadku przeprowadzenia konsultacji w pozostałych formach wynikiem konsultacji są ankiety lub wystąpienia podmiotów uprawnionych do udziału w konsultacjach złożone na piśmie, bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej, w terminie, o którym mowa w § 4 pkt 2.
3.      Z przeprowadzonych konsultacji osoba odpowiedzialna za ich przeprowadzenie sporządza sprawozdanie.
4.      Po zakończeniu konsultacji protokoły, dokumenty i sprawozdania są przedstawiane Burmistrzowi.
5.      Wyniki konsultacji Burmistrz przedstawia Radzie Miejskiej załączając jednocześnie własne stanowisko odnośnie uzyskanych opinii i publikuje je w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Brzostek.

§ 9. 1. Wyniki konsultacji nie są wiążące dla władz gminy.

2. Konsultacje społeczne uznaje się za ważne bez względu na liczbę osób i podmiotów biorących udział w konsultacjach, jeżeli zostały przeprowadzone w sposób przedstawiony w uchwale.

§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.

§ 11. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.       

drukuj pobierz pdf    

wstecz