ZARZĄDZENIE Nr 74/12
Burmistrza Brzostku– Szefa Obrony Cywilnej
z dnia 28 czerwca 2012 roku
w sprawie zasad opracowania planu obrony cywilnej gminy
Na podstawie art. 17 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( Dz.U.2012.461 j.t.) i § 3 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Szefa Obrony Cywilnej Kraju, szefów obrony cywilnej województw, powiatów i gmin (Dz. U. Nr 96, poz. 850) oraz wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Kraju z dnia 27 grudnia 2011 r. w sprawie zasad opracowania planu obrony cywilnej województw, powiatów i gmin oraz Zarządzenia nr 13/12 Starosty Dębickiego - Szefa Obrony Cywilnej Powiatu z dnia 7 maja 2012r zarządza się, co następuje:
§ 1. Plan obrony cywilnej, zwany dalej planem opracowuje się na okres zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, w celu ustalenia i przygotowania sposobu realizacji zadań obrony cywilnej.
§ 2. Plan obrony cywilnej wykonuje urząd obsługujący organ obrony cywilnej, według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia.
§ 3. Karty realizacji zadań, opracowane według ustaleń Szefa OC Gminy- wykonują instytucje państwowe, przedsiębiorcy i inne jednostki organizacyjne oraz społeczne organizacje ratownicze, przewidziane do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej (§ 3 pkt 24 ww. rozporządzenia RM). Wzór karty realizacji zadań obrony cywilnej stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
§ 4. Za opracowanie, treść planu, odpowiada Szef Obrony Cywilnej Gminy.
§ 5. Za opracowanie karty realizacji zadania obrony cywilnej odpowiadają kierownicy jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
§ 6. Do opracowania planu obrony cywilnej powołuje się zespół, według decyzji szefa obrony cywilnej gminy.
§ 7. O nadaniu klauzuli niejawności planu obrony cywilnej decyduje organ sporządzający plan, stosownie do zakwalifikowania w nich informacji niejawnych.
§ 8. Organy obrony cywilnej opracowują zestawienie zadań obrony cywilnej realizowanych przez jednostki organizacyjne na administrowanym terenie, według wzoru określonego w załączniku nr 3 do zarządzenia.
§ 9. Szef obrony cywilnej gminy Brzostek określa zadania obrony cywilnej realizowane przez jednostki organizacyjne oraz przekazuje do opracowania wzór karty realizacji zadania obrony cywilnej, o których mowa w § 3.
§ 10.Kierownicy Referatów Urzędu Miejskiego w Brzostku oraz Jednostek Organizacyjnych Gminy biorą udział w opracowaniu części składowych planu obrony cywilnej z zakresu realizowanych zadań. Burmistrz Brzostku– Szef Obrony Cywilnej Gminy określa zadania obrony cywilnej realizowane przez poszczególne komórki i przekazuje do opracowania wzór karty realizacji zadania obrony cywilnej, o których mowa w § 3.
§ 11. Plan obrony cywilnej podpisany przez osobę koordynującą jego opracowanie zatwierdza:
1) plan obrony cywilnej gminy – szef obrony cywilnej gminy
2) kartę realizacji zadania obrony cywilnej jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 3 – kierownik tej jednostki
§ 13. Karta realizacji zadania obrony cywilnej, o której mowa w § 3, podlega uzgodnieniu
z właściwym organem obrony cywilnej.
§ 14. Plan obrony cywilnej podlega bieżącej aktualizacji, nie rzadziej jednak niż co dwa lata.
§ 15. Karty realizacji zadań obrony cywilnej podlegają bieżącej aktualizacji.
§ 16. Plan obrony cywilnej składa się z:
a) planu głównego:
b) procedur postępowania oraz kart realizacji zadań obrony cywilnej;
c) załączników funkcjonalnych;
d) informacji uzupełniających;
e) innych dokumentów, według decyzji organu sporządzającego plan.
§ 17. Szczegółowa treść planu obrony cywilnej powinna być adekwatna do specyfiki danej jednostki administracyjnej.
§ 18. Plan obrony cywilnej powinien odwoływać się do informacji zawartych w planie zarządzania kryzysowego, o którym mowa w ustawie z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym (Dz.U. z 2007r. Nr 89, poz. 590 z późn.zm.), dokonując skoordynowanego i efektywnego działania w sytuacji zagrożeń, korelacji danych rzeczowo – materiałowych i osobowych oraz informacji wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
§ 19. Plan obrony cywilnej opracowuje się w formie:
a) dokumentów opisowych i aplikacji komputerowych pozwalających na zbieranie
i przetwarzanie danych niezbędnych do planów obrony cywilnej;
b) dokumentów graficznych – map, planów, szkiców i aplikacji komputerowych pozwalających zbierać, przetwarzać i wizualizować dane graficzne.
§ 20. Dokumenty graficzne obrony cywilnej opracowuje się na mapach
na szczeblu gminy w skali 1 : 25 000;
§ 21. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
BURMISTRZ
SZEF OBRONY CYWILNEJ GMINY
Leszek Bieniek
Dokumenty do pobrania: | |
zał 74 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-07-23 11:10:14) rozmiar pliku: NAN | |
zał74-2 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-07-23 11:10:37) rozmiar pliku: NAN | |
zał 74-3 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-07-23 11:10:59) rozmiar pliku: NAN | |
zał 74 (wprowadził: Ewa Szukała 2012-07-23 11:11:37) rozmiar pliku: NAN |
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office |