ZARZĄDZENIE Nr 43/2014
Burmistrza Brzostku
z dnia 28 marca 2014 roku
w sprawie ustanowienia urzędnika wyborczego powołanego do organizacji wyborów i referendów na terenie Gminy Brzostek.
Na podstawie art. 181 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy (Dz. U. Nr 21, poz. 112, z póź. zm.), art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 594; z póż.zm), zarządza się, co następuje:
§ 1
Ustanawia się pełnomocnika do spraw wyborów, urzędnika wyborczego na terenie Gminy Brzostek w osobie Pani Lucyny Pruchnik- Sekretarza Gminy Brzostek.
§ 2
W ramach swych obowiązków, urzędnik wyborczy podejmuje w szczególności następujące czynności:
1) zapewnia niezwłocznie przekazanie otrzymanych z Delegatury aktów prawnych, wyjaśnień i innych materiałów wyborczych odpowiednio Miejskiej Komisji Wyborczej, obwodowym komisjom wyborczym i osobom wyznaczonym do wykonania zadań wyborczych w Urzędzie Miejskim oraz czuwa nad ich właściwym wykorzystaniem,
2) zapewnia organizacyjne warunki oraz uczestniczy w wykonaniu zadań w zakresie wykorzystania techniki elektronicznej oraz przesyłania danych za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych przez komisje wyborcze,
3) realizuje zadania organizacyjne dotyczące szkoleń członków Miejskiej Komisji Wyborczej oraz obwodowych komisji wyborczych wynikające z ustaleń Komisarza Wyborczego w Rzeszowie, zwanego dalej Komisarzem Wyborczym,
4) sygnalizuje Delegaturze wszelkie sprawy wymagające działań lub wyjaśnień Komisarza Wyborczego, Państwowej Komisji Wyborczej bądź Krajowego Biura Wyborczego,
5) zapewnia niezwłocznie przekazanie do Delegatury uchwał w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego, informacji o zaistniałych powodach do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego przez Komisarza Wyborczego w drodze postanowienia oraz innych uchwał i dokumentów organów samorządu gminy dotyczących wyborów, w trybie i terminach wynikających z Kodeksu wyborczego oraz wytycznych Państwowej Komisji Wyborczej,
6) zapewnia terminowe przekazywanie Delegaturze danych statystycznych niezbędnych dla sprawnej organizacji wyborów,
7) zapewnia niezwłoczne przekazanie dokumentów z wyborów, do depozytu, Burmistrzowi oraz terminowe ich przekazanie Dyrektorowi Delegatury,
8) uczestniczy w udzielaniu niezbędnych informacji dotyczących wyjaśnienia skarg i odwołań wnoszonych do Państwowej Komisji Wyborczej i Komisarza Wyborczego.
§ 2
Wykonywanie zadań wyborczych przez urzędnika wyborczego obejmuje: wybory do organów samorządu terytorialnego, wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz referenda.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.