Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Obwieszczenia: Zapytanie cenowe - Burmistrz Brzostku zaprasza do złożenia ofert na zadanie pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

znak sprawy: IZP.7013.2.2015 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

1.W celu udzielenia zamówienia dot. Budowy kanalizacji sanitarnej fragmentu Rynku w Brzostku przeprowadzono zapytanie cenowe.

 

2. W dniu 29.05.2015 r. skierowano zaproszenie do udziału w postępowaniu poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Zamawiającego.

3. W terminie do dnia 09.06.2015 r. do godziny.10.00 wpłynęły poniższe oferty:

Lp

Nazwa  i adres wykonawcy

Cena netto

Cena brutto

uwagi

1

PP-U-H „MARTEX” Sp. z o.o. 33-100 Tarnów ul. Zgody 81

40.515,40 zł.

49.833,94 zł.

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

4. Wybrano ofertę:   PP-U-H „MARTEX” Sp. z o.o. 33-100 Tarnów ul. Zgody 81

5. Uzasadnienie wyboru oferty najkorzystniejszej:

Oferta zgodna z warunkami zawartymi w zapytaniu cenowym

Brzostek dnia 26.06.2015 r.

   Sporządził:                                                                                           Zatwierdzam:

Stanisław Król

                                                                                Burmistrz Brzostku

                                                                               Wojciech Staniszewski

 

 

 

Znak sprawy: IZP.7013.2.2015                                                                             

 

ZAPYTANIE CENOWE

 

Burmistrz Brzostku zaprasza do złożenia ofert na zadanie pn.:

 

„Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

Postępowanie prowadzone w oparciu o  art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami), z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30 000 euro obowiązującym w Urzędzie Miejskim w Brzostku.

 

1. Nazwa i adres Zamawiającego:

 

Gmina Brzostek

ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek

tel./fax (14) 68 03 026, (14) 68 03 025

www.bipbrzostek.mserwer.pl

e-mail:   sekretariat@brzostek.pl

REGON:         851661085      NIP:     872-22-23-191

 

2. Opis przedmiotu zamówienia:

 

Przedmiotem zamówienia jest: „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

Zakres robót:

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gładkich fi 200x5,9 mm                  L=145,30 mb

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gładkich fi 160x4,7 mm                  L=  78,80 mb

Studzienki rewizyjne z kręgów betonowych fi 1000 mm

Studzienki kanalizacyjne z tworzyw sztucznych fi 425 mm

Przejścia pod drogami żwirowymi

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiary robót, specyfikacja wykonania i odbioru robót, które stanowią załączniki do niniejszej specyfikacji.

 

3. Postanowienia dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:

 

1)    wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami,

2)    materiały, urządzenia wykorzystywane do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być dopuszczone do stosowania na terenie RP oraz spełniać warunki określone w odrębnych przepisach,

3)    wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu wykonywania zlecenia przed osobami postronnymi, a w szczególności do przeciwdziałania wypadkom osób trzecich,

4)    wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w wyniku wykonywania zlecenia / przedmiotu zamówienia,

5)    wykonawca zapewnia wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami BHP, P.poż, sanitarnymi, ochrony środowiska.

 

4. Gwarancja na wykonane roboty:

Na wykonane roboty Wykonawca zobowiązuje się udzielić gwarancji jakości i rękojmi na okres 60 miesięcy liczony od daty końcowego, bezusterkowego odbioru robót.

 

5. Osoba upoważniona do kontaktu z Wykonawcami:              Stanisław Król.

 

6. Termin wykonania zamówienia:                       40 dni od daty przekazania placu budowy.

 

7. Przy wyborze Zamawiający będzie kierował się kryterium: cena.

 

Maksymalną liczbę punktów otrzyma oferta z najniższą ceną ofertową brutto - 100 pkt

Liczba punktów z pozostałych ofert wyliczona zostanie wg następującego wzoru:

                        C = Cn/Co * 100

gdzie:

C – liczba punktów uzyskanych w kryterium „cena ofertowa”

Cn – cena brutto oferty najtańszej

Co – cena brutto ocenianej oferty

 

8. Istotne postanowienia umowy:

Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do specyfikacji.

 

9. Opis sposobu przygotowania ofert:

 

Ofertę należy złożyć pisemnie, za pomocą faksu 14 68 03 025 lub e-maila sekretariat@brzostek.pl w formie zeskanowanego dokumentu z dopiskiem:

„Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

10. Zawartość oferty:

 

Oferta winna zawierać:

1. Wypełnione formularz ofertowy,

2. Kosztorys ofertowy – uproszczony, z tabelą elementów scalonych, zestawieniem robocizny, materiałów i sprzętu oraz cenami jednostkowymi robót (przygotowany wg przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 3 do specyfikacji).

 

11. Miejsce i termin składania ofert:

 

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Brzostku (sekretariat), przesłać w formie faksu lub e-maila jako zeskanowany dokument nie później niż do dnia 09.06.2015 r. do godz. 09:30

 

12. Opis sposobu obliczania ceny:

 

1)    Cena oferty wyliczona będzie w oparciu o przedstawiony przez wykonawcę kosztorys ofertowy. Podstawą jego sporządzenia jest przedmiar robót który stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji.

2)    Kosztorys ofertowy należy sporządzić jako kosztorys uproszczony, ściśle według kolejności wyszczególnionych w przedmiarze robót pozycji, z tabelą elementów scalonych, zestawieniami robocizny, materiałów i sprzętu oraz cenami jednostkowymi robót.

3)    Wartość kosztorysu musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z przedmiaru robót, jak również koszty wszelkich ewentualnych robót przygotowawczych i porządkowych, zorganizowania, utrzymania i likwidacji budowy oraz dokumentacji powykonawczej,

4)    Wykonawca obliczając cenę oferty musi uwzględnić w kosztorysie ofertowym wszystkie pozycje przedmiarowe opisane w przedmiarze robót. Jeżeli w opisie pozycji przedmiaru robót nie uwzględniono pewnych faz operacyjnych związanych z wykonaniem robót, to koszty tych faz powinny być uwzględnione przez wykonawcę w cenach wpisanych w stosownych pozycjach kosztorysu ofertowego. Wykonawca nie może samodzielnie wprowadzić żadnych zmian do kosztorysu ofertowego.

5)    Cena podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty i podatki. Stawka podatku VAT musi być zgodna z obowiązującymi przepisami. Wykonawca określi w ofercie cenę brutto, która stanowić będzie wynagrodzenie za realizację całego przedmiotu zamówienia.

 

 

 

 

13. Termin i warunki płatności:

 

Należne wynagrodzenie z tytułu wykonania umowy będzie regulowane po protokolarnym pozytywnym odbiorze robót, w terminie 30 dni od daty przedstawienia Zamawiającemu faktury przez Wykonawcę na wskazany przez niego rachunek bankowy.

Fakturowanie odbywać się będzie jednorazowo, fakturą końcową.

 

14. Informacja o sposobie komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami:

 

Wykonawcy i Zamawiający w zakresie wyjaśnień dotyczących zapytania cenowego oraz złożonej oferty porozumiewają się kierując zapytania pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

 

15. Informacja o sposobie przekazania wykonawcom informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania:

 

Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający jednocześnie zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom.

Zamawiający zamieści również informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

 

16. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:

 

1)    Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% całkowitej ceny ofertowej brutto.

2)    Wykonawca, którego oferta została wybrana wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy przed podpisaniem umowy.

3)    Zabezpieczenie może być wniesione w jednej z następujących form:

- w pieniądzu,

- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,

- w gwarancjach bankowych,

- w gwarancjach ubezpieczeniowych,

- w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

4)    Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie Oddział w Brzostku Nr 32 8589 0006 0080 0210 2020 0006.

5)    Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

6)    Zamawiający zwróci Wykonawcy 70 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. Pozostała część kwoty zabezpieczenia – 30 % wysokości zabezpieczenia, zostanie zwrócona Wykonawcy nie później niż w piętnastym dniu po upływie okresu rękojmi za wady.

 

17. Inne postanowienia:

 

1)    Oferta złożona w postępowaniu przestaje wiązać w przypadku zamknięcia postępowania bez dokonania wyboru Wykonawcy lub zawarcia umowy.

2)    Złożenie oferty będzie uważane za akceptację zasad prowadzenia postępowania opisanych w niniejszym dokumencie.

3)    Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, sam lub jako reprezentant firmy. Wykonawca, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostanie wyłączony z postępowania. Wykonawcy przedstawiają ofertę zgodnie z wymaganiami określonymi w zapytaniu cenowym.

4)    Składający ofertę pozostaje związany nią przez okres 30 dni.

5)    Wykonawca może wprowadzać zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonych ofert pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzaniu zmian, poprawek itp. przed terminem składania ofert.

6)    Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryterium wyboru. Umowa z Wykonawcą zostanie podpisana niezwłocznie po wyborze oferty.

 

 

 

Załączniki:

1. Formularz „Oferta” – załącznik Nr 1,

2. Projekt umowy – załącznik Nr 2,

3. Przedmiar robót – załącznik nr 3,

4. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 4,

6. Dokumentacja Projektowa.

 

Brzostek, dnia 28.05.2015 r.

                                                                                                                     

 

 

Zamawiający:

Burmistrz Brzostku

Wojciech Staniszewski

 

  

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

......................................................

......................................................

       (Nazwa i adres Wykonawcy)

 

tel/fax ............................................

e-mail…………………………………

Formularz ofertowy

 

                                                                                                                                  Gmina Brzostek

                                                                                                                                  ul. Rynek 1,

39-230 Brzostek

(nazwa i adres Zamawiającego)

 

Nawiązując do zapytania cenowego z dnia 28.05.2015 r. na zadanie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku”

 

1. Oświadczamy, że oferujemy wykonanie całości przedmiotu zamówienia:

w terminie: 40 dni od daty przekazania placu budowy,

za wynagrodzeniem kosztorysowym

w kwocie netto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

VAT(23%)…………………………………………………………………………………..…………………………

słownie: …………………………………………………………………………..……………………………………

w kwocie brutto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

ustalonej na podstawie kosztorysu ofertowego sporządzonego jako kosztorys uproszczony z tabelą elementów scalonych, zestawieniami robocizny, materiałów i sprzętu oraz cenami jednostkowymi robót, wykonanego wg przedmiaru robót stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania cenowego.

 

2. Oświadczamy, że oferujemy Zamawiającemu 30 dniowy okres płatności od terminu złożenia faktury po termin zapłaty po bezusterkowym końcowym protokole odbioru.

 

3. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się z treścią zapytania cenowego i nie wnosimy do niego zastrzeżeń.

 

4.Oświadczamy, że dokonamy realizacji zamówienia, zgodnie z projektem umowy w przypadku wybrania naszej oferty jako najkorzystniejszej zobowiązujmy się do zawarcia umowy na warunkach określonych w zapytaniu cenowym w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.

 

5. Oświadczamy, że na wykonane roboty udzielamy 60 miesięcy gwarancji jakości i rękojmi od daty końcowego, bezusterkowego odbioru.

 

6. Oświadczamy, że wyrażamy zgodę na propozycję, że sprawy sporne będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

 

7. Oświadczamy, że udzielamy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferowanej.

 

 

 

 

..........................................................                                    ..............................................................

(miejsce i data)                                                                                 (pieczęć i podpis Wykonawcy)

Załącznik Nr 2

PROJEKT UMOWY

 

Umowa zawarta w wyniku rozstrzygniętego postępowania prowadzonego w oparciu o art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30 000 euro obowiązującym w Urzędzie Miejskim w Brzostku.

 

Do wykładni postanowień umowy stosuje się postanowienia zapytania cenowego.

 

W dniu ...............................2015 r. w Brzostku zawarto umowę pomiędzy:

 

Gminą Brzostek, z siedzibą: ul. Rynek 1, 39-230 Brzostek zwaną dalej "Zamawiającym", reprezentowaną przez:

 

1. Wojciecha Staniszewskiego - Burmistrza Brzostku

 

a

……………………………zwanym dalej "Wykonawcą", reprezentowanym przez:

1. ..........................................................

2. ..........................................................

 

następującej treści:

§ 1

Przedmiot umowy:

 

W wyniku rozstrzygniętego postępowania w trybie zapytania cenowego w oparciu o art. 4 pkt 8 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz. 907 z późniejszymi zmianami) z zastosowaniem przepisów regulaminu udzielania zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości 30 000 euro obowiązującym w Urzędzie Miejskim w Brzostku o udzielenie zamówienia na  wykonanie zadania pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku” zgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji postępowania oraz zgodnie z kosztorysem szczegółowym (należy go dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy), będącym odzwierciedleniem kosztorysu uproszczonego stanowiącego załącznik do oferty i umowy, Wykonawca przyjmuje niniejsze zamówienie do wykonania.

 

Przedmiotem niniejszej umowy jest: Budowa kanalizacji sanitarnej fragmentu rynku w Brzostku.

 

Zakres robót:

 

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gładkich fi 200x5,9 mm                  L=145,30 mb

Kanalizacja grawitacyjna z rur PVC -U kielichowych gładkich fi 160x4,7 mm                  L=  78,80 mb

Studzienki rewizyjne z kręgów betonowych fi 1000 mm

Studzienki kanalizacyjne z tworzyw sztucznych fi 425 mm

Przejścia pod drogami żwirowymi

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają: dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiary robót, które stanowią załączniki do zapytania cenowego.

 

§ 2

1.    Termin realizacji przedmiotu umowy ustala się na 40 dni od daty przekazania placu budowy.

 

2.    Za datę wykonania przedmiotu umowy uważa się faktyczną datę zakończenia robót objętych umową, stwierdzoną przez kierownika budowy wpisem w dzienniku budowy i potwierdzoną przez inspektora nadzoru inwestorskiego a następnie ustaleniami protokołu odbioru końcowego.

 

 

 

§ 3

Do obowiązków Wykonawcy należy:

1.    realizacja przedmiotu zamówienia przez osoby uprawnione, zgodnie z kosztorysem ofertowym wykonanym na podstawie przedmiaru robót, zapisami decyzji pozwolenia na budowę, dokumentacją techniczną, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami oraz zaleceniami Zamawiającego, wykonanie i terminowe (zgodnie z umową) przekazanie Zamawiającemu przedmiotu umowy,

2.    realizacja przedmiotu umowy z materiałów własnych posiadających atesty dopuszczające je do stosowania w budownictwie,

3.    wykonanie robót przygotowawczych jak przygotowanie i zagospodarowanie placu budowy oraz utrzymanie zaplecza budowy,

4.    zabezpieczenie placu budowy oraz prowadzenie robót zgodnie z przepisami BHP i p.poż.,

5.    ubezpieczenie budowy i robót od szkód, zdarzeń losowych i odpowiedzialności cywilnej, dotyczące ludzi, robót, urządzeń i sprzętu budowy przed wprowadzeniem na plac budowy,

6.    dostarczenie niezbędnych atestów, wyników i protokołów badań i prób dotyczących realizowanego zadania,

7.    utrzymywanie miejsca wykonywania ww. robót w należytym porządku, a w szczególności usuwanie wszelkich urządzeń pomocniczych i zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych,

8.    umożliwienie Zamawiającemu wstępu na teren budowy,

9.    udostępnianie Zamawiającemu atestów materiałowych przed ich wbudowaniem,

10.  przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej (w tym projektu budowlanego powykonawczego, geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i kosztorysów powykonawczych),

11.  zabezpieczenie istniejących instalacji i urządzeń na terenie budowy i w jej bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót,

12.  zapewnienie bezpośredniego dozoru budowy i robót (kierownik budowy lub kierownik robót) oraz bezpiecznego korzystania z terenu przylegającego do placu budowy,

13.  dbanie o porządek na placu budowy, o estetyczny jej wygląd na zewnątrz oraz utrzymywanie budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,

14.  po zakończeniu i przekazaniu robót – uporządkowanie terenu budowy, zaplecza budowy będącego jego własnością, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez niego (przywrócenie terenu do stanu sprzed wykonywania robót łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów w zieleń). W celu udokumentowania wykonania powyższych robót należy uzyskać oświadczenie-potwierdzenie właściciela przedmiotowej działki zaakceptowane przez inspektora nadzoru inwestorskiego,

15.  kompletowanie w trakcie realizacji robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów niezbędnych przy odbiorze, w tym dotyczących instalacji podlegających przekazaniu odpowiednim służbom eksploatacyjnym,

16.  usunięcie wszelkich wad i usterek stwierdzonych przez nadzór inwestorski w trakcie trwania robót w uzgodnionym przez strony terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni.

 

Do obowiązków Zamawiającego należy:

1)    wprowadzenie i protokolarne przekazanie Wykonawcy placu budowy i dokumentów dotyczących przedmiotu zamówienia (w terminie do 10 dni od daty podpisania umowy),

2)    zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego sprawowanego przez osobę posiadającą odpowiednie uprawnienia,

3)    odbiór przedmiotu niniejszej umowy zgodnie z jej postanowieniami,

4)    terminowa zapłata wynagrodzenia określonego w niniejszej umowie.

 

Zamawiający oświadcza, że posiada prawo władania i rozporządzania nieruchomościami, na których realizowany będzie przedmiot umowy oraz że udostępni Wykonawcy ten teren, a także zapewni możliwość bezkolizyjnego wykonania zamówienia.

 

 

 

§ 4

Zastosowane materiały:

1.    Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do opisanych w materiałach przetargowych i ofertowych. Wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy traktować jako przykładowe i należy je rozpatrywać z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”. Materiały te powinny odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w ustawie Prawo Budowlane i innych przepisach,

2.    Na materiały Wykonawca zobowiązany jest posiadać atest materiałowy, certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną,

3.    Na każde żądanie Zamawiającego (Inspektora Nadzoru) Wykonawca zobowiązany jest okazać powyższe w stosunku do wskazanych materiałów.

 

§ 5

1. Strony ustalają, że obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie kosztorysowe.

2. Wynagrodzenie to obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją zadania z uwzględnieniem wszelkich opłat i podatków w szczególności:

·         koszty związane z realizacją zamówienia wynikające wprost z kosztorysu ofertowego,

·         koszty robót przygotowawczych (zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, podłączenia i koszty zużycia wody, energii elektrycznej, dozór i ubezpieczenie budowy, uporządkowanie placu budowy i zaplecza łącznie z przywróceniem terenu do stanu poprzedniego),

·         koszty przygotowania kompletnej dokumentacji powykonawczej,

·         koszty wszelkich niezbędnych pomiarów i badań,

·         należny podatek VAT.

 

Strony ustalają, że Wykonawca otrzyma wynagrodzenie kosztorysowe:

 

w kwocie netto: .............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

Vat (23%)……………………………………………………………………………………...................................

słownie: ……………………………………………………………………………………………………………….

w kwocie brutto: ............................................................................................................................................

słownie: ........................................................................................................................................................

 

3. Należne wynagrodzenie z tytułu wykonania umowy będzie regulowane po protokolarnym pozytywnym odbiorze robót, w terminie 30 dni od daty przedstawienia Zamawiającemu faktury przez Wykonawcę na wskazany przez niego rachunek bankowy.

4. Za dzień zapłaty uważany będzie dzień obciążenia rachunku Zamawiającego.

 

§ 6

1.    Strony postanawiają, że odbiór pełnego zakresu robót nastąpi jednorazowo.

2.    Zamawiający nie dokona odbioru robót i zapłaty za wykonany nienależycie zakres robót pod względem jakościowym i niezgodnie z warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót.

3.   Wykonawca zgłasza Zamawiającemu zakończenie robót i gotowość do odbioru końcowego wpisem do dziennika budowy oraz pisemnie na adres Zamawiającego.

4.   Wykonanie robót zostanie potwierdzone wpisem do dziennika budowy przez Inspektora Nadzoru w terminie 7 dni od daty otrzymania pisma.

5.   Zamawiający zobowiązany jest do powołania komisji odbioru w terminie 7 dni od daty potwierdzenia przez Inspektora Nadzoru zakończenia robót i gotowości do odbioru końcowego (nie dłużej niż 14 dni) oraz wyznaczy termin rozpoczęcia odbioru końcowego jednocześnie informując pisemnie o powyższym fakcie Wykonawcę.

6.   Odbiór końcowy przedmiotu umowy przez komisję odbioru nastąpi w ciągu kolejnych 14 dni od daty rozpoczęcia odbioru.

7.   Wraz z podpisaniem protokołu odbioru końcowego Wykonawca przekaże Zamawiającemu kompletną dokumentację powykonawczą wraz z niezbędnymi dokumentami, takimi jak: protokoły odbiorów częściowych, atesty oraz dokument gwarancyjny.

8.   Dokumentacja powykonawcza z naniesionymi ewentualnymi zmianami wykonana będzie w 2 egzemplarzach i przekazana przez Wykonawcę Zamawiającemu.

9.   Inwentaryzacja geodezyjna wykonana zostanie w 3 egzemplarzach i przekazana zostanie przez Wykonawcę Zamawiającemu,

10. W przypadku stwierdzenia w trakcie odbioru wad i usterek, Zamawiający może odmówić odbioru do czasu ich usunięcia a Wykonawca usunie je na własny koszt w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,

11. W razie nie usunięcia w ustalonym terminie przez Wykonawcę wad i usterek stwierdzonych przy odbiorze końcowym, w okresie gwarancji oraz przy przeglądzie gwarancyjnym, Zamawiający jest upoważniony do ich usunięcia na koszt Wykonawcy,

12. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostaną stwierdzone wady, które nie nadają się do usunięcia, a umożliwiają one użytkowanie przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający obniży wynagrodzenie do wysokości uzgodnionej przez strony na podstawie wyliczenia przez inspektora nadzoru.

 

§ 7

1.      Rozliczenie za przedmiot umowy Wykonawcy odbędzie się fakturą końcową.

2.      Podstawę sporządzenia faktury końcowej stanowi protokół odbioru końcowego i kosztorys powykonawczy wykonania pełnego zakresu rzeczowego przedmiotu umowy podpisany przez Zamawiającego (Inspektora Nadzoru) i Wykonawcę.

3.      Faktura końcowa zostanie złożona Zamawiającemu w terminie do 14 dni od daty sporządzenia protokołu końcowego odbioru przedmiotu umowy wraz z kompletem wymaganych przepisami dokumentów.

 

§ 8

1.    Gwarancja jakości i rękojmia na wykonane roboty przysługuje na okres ….. miesięcy. Bieg okresu gwarancji jakości i rękojmi rozpoczyna się od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru przedmiotu niniejszej umowy,

2.    Wykonawca zobowiązuje się usunąć na swój koszt wady i usterki stwierdzone w przedmiocie niniejszej umowy w okresie gwarancji w terminie do 14 dni od daty pisemnego (listem lub faksem) powiadomienia Wykonawcy przez Zamawiającego. Okres gwarancji zostanie przedłużony o czas naprawy.

3.    W przypadku gdy Wykonawca nie zgłosi się w celu stwierdzenia wad i usterek w terminie dłuższym niż 14 dni lub nie usunie wad i usterek w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, Zamawiającemu przysługuje prawo dokonania naprawy na koszt Wykonawcy, przez zatrudnienie własnych specjalistów albo specjalistów strony trzeciej – bez utraty praw wynikających z gwarancji.

 

§ 9

Wykonawca wnosi  zabezpieczenie należytego wykonania umowy w formie ……………………… w wysokości 10% wartości brutto niniejszej umowy, tj. na kwotę (słownie: …………………………........).

 

§ 10

1.    Strony postanawiają, iż obowiązującą je formę odszkodowania są niżej wymienione kary umowne.

2.    Kary te będą naliczane w następujących wypadkach i wysokościach:

 

1)    Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

 

a) za zwłokę w wykonaniu określonego w umowie przedmiotu umowy powstałą z winy Wykonawcy, w wysokości 0,5 % wynagrodzenia ustalonego w umowie za każdy dzień zwłoki,

b) za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie gwarancji za wady w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za wykonany przedmiot umowy, za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięcie wad,

c) za spowodowanie przerwy w realizacji robót z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień przerwy,

d) za odstąpienie od umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 15% wynagrodzenia umownego,

 

2)    Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne:

 

a)   za zwłokę w dostarczeniu dokumentacji projektowej w wysokości 0,1 % wynagrodzenia ustalonego w umowie za wykonanie robót, których dotyczy dokumentacja techniczna, za każdy dzień zwłoki liczony odpowiednio od terminu umownego na dostarczenie nadmienionej dokumentacji,

b)     za zwłokę w usunięciu wad w dokumentacji technicznej w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego za wykonany przedmiot odbioru, których dotyczy projekt za każdy dzień zwłoki liczonej od dnia wyznaczonego na usunięciu wad,

c)     za opóźnienie w przekazaniu miejsca wykonywania robót oraz uniemożliwienie rozpoczęcia lub spowodowanie przerwy w wykonywaniu robót z innych przyczyn niż wymieniono pod lit. a i b w wysokości 0,1 % wynagrodzenia umownego za wykonanie umówionych przedmiotów odbioru, które zostały rozpoczęte z opóźnieniem lub które zostały przerwane za każdy dzień opóźnienia lub przerwy,

d)     za zwłokę w przeprowadzeniu odbioru w wysokości 0,1 % za każdy dzień zwłoki, licząc od następnego dnia po terminie , w którym odbiór miał być zakończony;

e)     z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości 15% wynagrodzenia umownego.

 

Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

 

§ 11

Strony postanawiają, iż w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających wykonanie prac w ustalonym terminie, przewiduje się możliwość zmiany terminu wykonania umowy wyłącznie za zgodą obu stron poprzez pisemny aneks do niniejszej umowy. Zmiana terminu realizacji może nastąpić w przypadku gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w uzasadnionym interesie Zamawiającego.

 

§ 12

1. Strony ustalają, że w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót dodatkowych lub zamiennych, o ile zaistnieje taka konieczność, wprowadzone zostaną zmiany zgodnie z wcześniej spisanym protokołem na tą okoliczność.

2. Wartość robót określonych w ustępie poprzedzającym ustalana będzie w kosztorysie dodatkowym opracowanym na czynnikach kalkulacyjnych tak jak w ofercie.

3. Wykonawca poniesie koszt zabezpieczenia budowy i robót pod względem BHP, ubezpieczenia budowy i robót, zużycia energii elektrycznej i wody dla celów budowy oraz ewentualnego wyłączenia mediów.

4. Do obowiązków Wykonawcy należy dokonanie ustaleń z odpowiednimi użytkownikami w zakresie warunków poboru i odpłatności za ich zużycie.

 

§ 13

W razie opóźnienia w zapłacie wierzytelności pieniężnych strony zobowiązują się do zapłaty ustawowych odsetek za opóźnienie.

 

§ 14

Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany.

§ 15

1. Oprócz wypadków wymienionych w Kodeksie Cywilnym stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:

 

A.    Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy jeżeli:

1)    Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich w terminie 14 dni pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie,

2)    Zostaje ogłoszona upadłość lub likwidacja firmy Wykonawcy,

3)    Zostaje zajęty majątek Wykonawcy przez osobę trzecią.

 

W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie miesiąca od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takich przypadkach Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.

 

B.    Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy z winy Zamawiającego w szczególności jeżeli:

1)    Zamawiający nie przekaże placu budowy w terminie 21 dni od przewidywanego terminu przekazania, chyba że przyczyna braku przekazania placu jest uzasadniona,

2)    Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokołu odbioru.

 

2. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać wyczerpujące uzasadnienie.

 

3. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę i Zamawiającego obciążają następujące obowiązki:

1.   W terminie nie krótszym niż 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego przystąpi do sporządzenia szczegółowego protokołu inwentaryzacji robót w toku, według stanu na dzień odstąpienia,

2.   Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, która odstąpiła od umowy,

3.   Wykonawca zgłosi do wykonania odbioru przerwanych robót przez Zamawiającego, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada,

4.   Wykonawca niezwłocznie, w terminie nie później niż 14 dni, usunie z terenu budowy pozostałe materiały i urządzenia.

5.   Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy obowiązany jest do dokonania odbioru przerwanych robót oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.

 

§ 16

Postanowienia końcowe:

1. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, a w sprawach procesowych przepisy Kodeksu postępowania cywilnego.

2. Sprawy sporne pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.

3. Umowę niniejszą sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

 

 

 

 

Wykaz załączników do umowy:

 

1.            Oferta Wykonawcy wraz z kosztorysem ofertowym,

 

 

 

 

Wykonawca:                                                                                                                       Zamawiający:

 

 

 

 

Do pobrania:

1) Treść ogłoszenia

2) Specyfikacja techniczna

3) Projekt budowlany

4) Przedmiar robót

5) Orientacja

6) Profile

7) Sytuacja

 

 

 

drukuj pobierz pdf    

Dokumenty do pobrania:
Zapytanie cenowe - kanalizacja Brzostek (fragment Rynku) 28.05.2015
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:55:30)
rozmiar pliku: NAN
3
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:57:06)
rozmiar pliku: NAN
2
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:57:29)
rozmiar pliku: NAN
4
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:58:00)
rozmiar pliku: NAN
5
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:58:16)
rozmiar pliku: NAN
6
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:58:34)
rozmiar pliku: NAN
7
(wprowadził: Grzegorz Kudłacz 2015-05-29 09:59:10)
rozmiar pliku: NAN
pobierz darmowo: Adobe Reader | Open Office

wstecz