Zarządzenie
Nr 110/15
Burmistrza
Brzostku
z
dnia 20. 10. 2015r.
w sprawie powołania członków komisji
przetargowej
Na podstawie art.21
ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo
zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. 2013 poz. 907 z późn. zm.) z a r z ą d z a m, co następuje:
§1
Powołuję
komisję przetargową w składzie:
1.
Jan
Król – przewodniczący komisji, kierownik
referatu IZP,
2.
Maria
Krajewska – sekretarz komisji, podinspektor
ds. zamówień publicznych,
3.
Marzena
Kolbusz – członek komisji, kierownik
referatu MKOŚ
4.
Stanisław
Cholewiak – członek komisji, inspektor
ds. drogownictwa i oświetlenia ulicznego,
5.
Stanisław
Król - członek komisji, inspektor
ds. inwestycji i remontów.
6.
Rafał
Niemiec – członek komisji, referent
ds. inwestycji i remontów.
§2
1. Zadaniem
komisji przetargowej jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów
komunalnych z terenu Gminy Brzostek”
2.
Organizację, skład, tryb pracy, zakres obowiązków Komisji Przetargowej i
odpowiedzialność jej członków określa Regulamin Pracy Komisji stanowiący
załącznik Nr 1 do niniejszego
Zarządzenia.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Brzostku
Wojciech
Staniszewski
Załącznik do
Zarządzenia 110/15
Burmistrza Brzostku
z dnia 20. 10. 2015r.
REGULAMIN
KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb
pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej
Zarządzeniem Burmistrza Brzostku z dnia 20.
05. 2013r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. 2013
poz. 907 z późniejszymi zmianami) zwanej
dalej Ustawą.
§ 2
Członkowie
Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się
wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
1. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
1) czynny udział w pracach Komisji;
2) wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac
Komisji;
3) niezwłoczne informowanie przewodniczącego o
okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
2. Członkowie Komisji nie mogą, bez zgody
przewodniczącego Komisji, ujawniać żadnych informacji związanych z pracami
Komisji.
§ 3
1. Członkowie Komisji mają prawo do uczestniczenia we
wszystkich pracach Komisji.
2. Członkowie Komisji mają prawo wglądu do wszystkich
dokumentów związanych z pracą Komisji, w tym do ofert, załączników, wyjaśnień
złożonych przez wykonawców, opinii biegłych.
3. Członkowie Komisji mają prawo do zgłoszenia
przewodniczącemu Komisji pisemnych zastrzeżeń do pracy Komisji.
§ 4
Członkowie
Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia
okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy.
§ 5
1.
Odwołanie członka
Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić
wyłącznie z przyczyn określonych w ust. 2 i 3.
2.
W przypadku
złożenia przez członka Komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o
których mowa w art. 17 Ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub
oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący Komisji niezwłocznie wyłącza
członka Komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego.
3.
Przewodniczący
Komisji wnioskuje do kierownika
zamawiającego o odwołanie członka Komisji w przypadku:
1) wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych
posiedzeniach Komisji;
3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których
mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego
udział w pracach Komisji;
5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem
jednostki organizacyjnej.
§ 6
1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący.
2. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
1) wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2) prowadzenie posiedzeń Komisji;
3) informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w
przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4) odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których
mowa w § 4;
5) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w
trybie roboczym;
6) przedkładanie kierownikowi
zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8) informowanie kierownika
zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego;
9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz
wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego.
§ 7
Do
obowiązków sekretarza Komisji należy:
1)
prowadzenie
protokołu postępowania;
2)
organizowanie – w
uzgodnieniu z przewodniczącym – posiedzeń Komisji;
3)
opracowanie
projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez
przewodniczącego;
4)
obsługa
techniczno-organizacyjna Komisji;
5)
prowadzenie
korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6)
przesyłanie, po
zatwierdzeniu przez kierownika
zamawiającego, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
6a) zamieszczanie na stronie
internetowej, ogłoszeń, informacji i dokumentów wymaganych przez Ustawę, a w
szczególności: ogłoszenia o zamówieniu,
specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaśnień do SIWZ,
modyfikacji SIWZ, informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, kopii odwołania
(jeżeli zostało wniesione na opis sposobu
dokonywania oceny spełnienia
warunków udziału w postępowaniu)
natomiast jeżeli odwołanie dotyczy odrzucenia oferty odwołującego przekazanie
kopii odwołania wszystkim wykonawcom wraz z wezwaniem do przystąpienia do
postępowania odwoławczego. Zamieszczenie na portalu UZP/ DUWE ogłoszenia o zamówieniu i
o udzieleniu zamówienia.
7)
wydawanie
zainteresowanym SIWZ – w trybie przetargu nieograniczonego;
8)
przyjmowanie i
rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
9)
w razie zwołania
zebrania wykonawców – prowadzenie protokołu zebrania;
10) przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych
dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego
trwania;
11) po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości
dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§ 8
1. Komisja rozpoczyna pracę z dniem jej powołania.
2. Komisja kończy pracę z dniem skutecznego
wyboru najkorzystniejszej oferty, skutecznego unieważnienia postępowania lub
wydania zarządzenia w sprawie rozwiązania Komisji Przetargowej.
3.
Dla ważności posiedzenia konieczna jest obecność co najmniej trzech członków Komisji,
4. Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia,
głosowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen członków Komisji.
5. Jeżeli w trakcie głosowania decyzja nie może być
podjęta ze względu na równą liczbę głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego.
6. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w
postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych, przewodniczący Komisji zwraca się
do kierownika zamawiającego z
pisemnym wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy).
7. Przepisy dotyczące praw i obowiązków członków Komisji
stosuje się odpowiednio do biegłych (rzeczoznawców).
§ 9
1. Protokół postępowania o udzielenie zamówienia, o
którym mowa w art. 96 ust.1 Ustawy, sporządza na bieżąco sekretarz Komisji.
2. Przewodniczący przedkłada protokół postępowania kierownikowi zamawiającego do
zatwierdzenia.
§ 10
Do
udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący
Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.
§ 11
1.
Komisja:
1) ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków
udziału w postępowaniu i – w razie potrzeby – wzywa ich do uzupełnienia
oświadczeń i dokumentów, oraz przygotowuje pisma informujące o wynikach tej
oceny,
§ 12
Przewodniczący
komisji zobowiązany jest:
1)
zapewnić, aby
otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano
wykonawców;
2)
bezpośrednio
przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia;
3)
przed otwarciem
każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia
ofert;
4)
po otwarciu
każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także
informacje dotyczące ceny oferty;
5)
zapewnić, aby
oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były
otwierane, a po upływie terminu na wniesienie protestu zostały zwrócone.
§ 13
Po
otwarciu ofert Komisja:
bada
oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i – w razie
potrzeby – przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty;
1)
żąda, jeżeli to
niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych
ofert;
2)
poprawia
oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście
ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek;
3)
ocenia oferty nie
podlegające odrzuceniu;
4)
przygotowuje
propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie
postępowania.
§ 14
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na
podstawie oceny ofert dokonanej przez członków Komisji, po szczegółowym
zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych (jeżeli byli powołani).
2. Ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie
kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków
zamówienia.
§ 15
1.
Jeżeli kierownik zamawiającego
zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji
niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, którzy
złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i
adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru. Zamieści
również ww. informacje na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym
w swojej siedzibie.
2.
Jeżeli kierownik zamawiającego
podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o
tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i
prawne.
§ 16
1.Jeżeli
nie dokonano odwołania na wybór oferty, przewodniczący Komisji przedkłada do
podpisu kierownikowi zamawiającego
umowę oraz zakończony protokół postępowania.
§ 17
1. W przypadku wniesienia odwołania przewodniczący
Komisji niezwłocznie zwołuje posiedzenie Komisji.
2. Sekretarz Komisji wysyła niezwłocznie kopię odwołania wszystkim wykonawcom biorącym
udział w postępowaniu.
3. Wszystkie osoby biorące udział w postępowaniu w
imieniu zamawiającego zobowiązane są, na wezwanie Komisji, udzielić pisemnych
lub ustnych wyjaśnień, niezbędnych dla opracowania stanowiska Komisji na
odwołanie,
4. Odwołanie, wraz ze stanowiskiem Komisji,
przewodniczący przekazuje do rozpatrzenia kierownikowi
zamawiającego.
Burmistrz Brzostku
Wojciech Staniszewski