Zarządzenie Nr 77/16
Burmistrza Brzostku
z dnia 28 lipiec 2016 roku
w sprawie powołania członków komisji przetargowej
Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.-Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 roku, poz. 2164 z późniejszymi zmianami) z a r z ą d z a m, co następuje:
§1
Powołuję komisję przetargową w składzie:
§2
1. Zadaniem komisji przetargowej jest przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest: Dowóz uczniów do szkół na terenie gminy Brzostek z wykorzystaniem komunikacji publicznej.
2. Organizację, skład, tryb pracy, zakres obowiązków Komisji Przetargowej i odpowiedzialność jej członków określa Regulamin Pracy Komisji stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Brzostku
Wojciech Staniszewski
Załącznik do Zarządzenia 77/16
Burmistrza Brzostku
z dnia 28 lipiec 2016 roku
REGULAMIN
KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1
Niniejszy regulamin określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji Przetargowej powołanej Zarządzeniem Burmistrza Brzostku z dnia 28. 07. 2016 r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, (tekst jednolity: Dz. U. z 2015, poz. 2164 z późniejszymi zmianami) zwanej dalej Ustawą.
§ 2
Członkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
1) czynny udział w pracach Komisji;
2) wykonywanie poleceń przewodniczącego dotyczących prac Komisji;
3) niezwłoczne informowanie przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających wykonywanie obowiązków członka Komisji.
§ 3
§ 4
Członkowie Komisji składają pisemne oświadczenia o istnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 17 Ustawy.
§ 5
1) wyłączenia członka Komisji z jej prac;
2) nieusprawiedliwionej nieobecności na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;
3) naruszenia przez członka Komisji obowiązków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;
4) zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
5) gdy członek Komisji przestał być pracownikiem jednostki organizacyjnej.
§ 6
1) wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeń Komisji;
2) prowadzenie posiedzeń Komisji;
3) informowanie członków Komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;
4) odebranie od członków Komisji oświadczeń, o których mowa w § 4;
5) podział pomiędzy członków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;
6) przedkładanie kierownikowi zamawiającego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez Komisję;
7) nadzorowanie prawidłowego opracowania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
8) informowanie kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
9) nadzór nad przechowywaniem protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7
Do obowiązków sekretarza Komisji należy:
1) prowadzenie protokołu postępowania;
2) organizowanie – w uzgodnieniu z przewodniczącym – posiedzeń Komisji;
3) opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez Komisję, w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
4) obsługa techniczno-organizacyjna Komisji;
5) prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczącego;
6) przesyłanie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiającego, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez Komisję;
6a) zamieszczanie na stronie internetowej, ogłoszeń, informacji i dokumentów wymaganych przez Ustawę, a w szczególności: ogłoszenia o zamówieniu, specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaśnień do SIWZ, modyfikacji SIWZ, informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, kopii odwołania wszystkim wykonawcom, a jeżeli dotyczy ono treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wzywając wykonawców do przystąpienia do postępowania odwoławczego. Zamieszczenie na portalu UZP/ DUWE ogłoszenia o zamówieniu i o udzieleniu zamówienia.
7) wydawanie zainteresowanym SIWZ – w trybie przetargu nieograniczonego;
8) przyjmowanie i rejestracja zapytań dotyczących SIWZ;
9) w razie zwołania zebrania wykonawców – prowadzenie protokołu zebrania;
10) przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;
11) po zakończeniu postępowania zarchiwizowanie całości dokumentacji związanej z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
§ 8
§ 9
§ 10
Do udzielania wyjaśnień i informowania o pracach Komisji uprawnieni są przewodniczący Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczącego.
§ 11
1. Komisja:
1) ocenia wykonawców pod kątem spełniania warunków udziału w postępowaniu i – w razie potrzeby – wzywa ich do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów, oraz przygotowuje pisma informujące o wynikach tej oceny,
§ 12
Przewodniczący komisji zobowiązany jest:
1) zapewnić, aby otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;
2) bezpośrednio przed otwarciem ofert podać kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
3) przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;
4) po otwarciu każdej z ofert ogłosić: nazwę (firmę) i adres (siedzibę) wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty;
5) zapewnić, aby oferty, które zostały złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane i niezwłocznie zostały zwrócone.
§ 13
Po otwarciu ofert Komisja:
bada oferty złożone przez wykonawców niewykluczonych z postępowania i – w razie potrzeby – przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty;
1) żąda, jeżeli to niezbędne, udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert;
2) poprawia oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekście ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyłek;
3) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
4) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania.
§ 14
§ 15
1. Jeżeli kierownik zamawiającego zatwierdzi propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru. Zamieści również ww. informacje na stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.
2. Jeżeli kierownik zamawiającego podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
§ 16
1.Jeżeli nie dokonano odwołania na wybór oferty, przewodniczący Komisji przedkłada do podpisu kierownikowi zamawiającego umowę oraz zakończony protokół postępowania.
§ 17
Burmistrz Brzostku
Wojciech Staniszewski