Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Urząd Miejski w Brzostku
Bip - Strona główna

Urząd Miejski w Brzostku

Gmina Brzostek

Władze Gminy

Ochrona Danych Osobowych »

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Rejestr Instytucji Kultury »

Karty usług

Rewitalizacja »

Obwieszczenia »

Zamówienia publiczne

Transport publiczny »

Przetargi-mienie komunalne »

Przetargi rozstrzygnięte »

Druki do pobrania

Oświadczenia majątkowe za 2020 rok

Oświadczenia majątkowe za 2019 rok

Oświadczenia majątkowe za 2018 rok

Oświadczenia majątkowe za 2017 rok

Oświadczenia majątkowe za 2016 rok

Publicznie dostępny wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie

Ochrona Środowiska »

Organizacje pozarządowe »

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Gminie »

Jednostki Organizacyjne Gminy

Nabór na wolne stanowisko pracy »

Informacja o projektach »

Biała Księga Bezpieczeństwa Narodowego RP »

Ochrona przeciwpowodziowa i obrona cywilna »

Petycje »

Gospodarowanie odpadami »

Nieodpłatne porady prawne »

Kontrole

Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Wykaz dziennych opiekunów

Informacje oświatowe

Sprawozdania finansowe »

Spis rolny 2020

Informacja dla hodowców pszczół

walidacja css walidacja html

Uchwały 2018: Nr XLI/319/18 z dnia 14 czerwca 2018 r. w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Brzostek

Uchwała Nr XLI/319/18

Rady Miejskiej w Brzostku

z dnia 14 czerwca 2018 roku

 

 

w sprawie ustalenia sposobu sprawienia pogrzebu przez Gminę Brzostek

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994 z późn. zm.) oraz art. 17 ust 1 pkt 15, art. 44 ustawy z dnia 12 marca 2004r o pomocy społecznej (Dz. U. 2017 r., poz. 1769 z późn. zm.) - Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:

 

§ 1 Ustala się sposób sprawienia pogrzebu przez Gminę Brzostek.

 

§ 2 Sprawienie pogrzebu na koszt Gminy Brzostek realizowane jest przez Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzostku.

 

§ 3 Sprawienie pogrzebu następuje na podstawie aktu zgonu wystawionego przez Urząd Stanu Cywilnego.

 

§ 4, 1. Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej może zlecić sprawienie pogrzebu firmie prowadzącej kompleksowe usługi pogrzebowe .

2. zakres usług pogrzebowych obejmuje te spośród wskazanych poniżej czynności, które w danym przypadku są niezbędne do sprawienia pochówku:

1) załatwienie formalności związanych ze zgonem i pogrzebem,

2) zapewnienie miejsca pochówku (w tym: wszystkie formalności związane z wykupieniem miejsca na cmentarzu, zapewnieniem opłaty eksploatacyjnej, wypełnieniem deklaracji pogrzebowej),

3) przygotowanie zwłok do pochówku (umycie i ubranie zwłok),

4) zakup niezbędnego ubrania dla zmarłego,

5) odpowiednio do sposobu dokonania pochówku- zapewnienie trumny drewnianej bądź  urny na spopielone zwłoki,

6) zapłatę za przewóz zwłok,

7) przechowywanie ciała w chłodni,

8) obsługa pochówku,

9) spopielenie zwłok,

10) zapewnienie ceremonii pogrzebowej, w tym czynności podejmowane przez duchownego, organistę, grabarza,

11) zapewnienie i rozwieszenie na terenie Gminy Brzostek nekrologów,

12) zakup krzyża, tabliczki lub innego symbolu religijnego,

13) zapłatę za wykopanie, zakopanie i oznaczenie grobu tabliczką,

14) zapewnienie wiązanki kwiatowej.

3. Miejsko –Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzostku dokonuje zapłaty kosztów pogrzebu na podstawie faktury, rachunku.

 

§ 5 Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku. 

 

§ 6  Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 

drukuj pobierz pdf    

wstecz