UCHWAŁA Nr IX/ 47/11
Rady Miejskiej w Brzostku
z dnia 8 czerwca 2011 roku
w sprawie: określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591; z późniejszymi zmianami) i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami) – Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy za pierwsze półrocze roku budżetowego zawiera elementy w szczegółowości nie mniejszej jak w uchwale budżetowej ze szczególnym uwzględnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
2. Ogólny opis budżetu gminy, uwzględniający między innymi:
1) Dochody - zestawienie tabelaryczne dochodów według działów klasyfikacji budżetowej w podziale na dochody bieżące i majątkowe oraz krótki opis realizacji dochodów; w tym:
a) dotacje na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej i innych zleconych gminie ustawami;
b) dochody z tytułu opłaty za wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
2) Wydatki - zestawienie tabelaryczne wydatków wg działów, rozdziałów i grup paragrafów klasyfikacji budżetowej oraz krótki opis wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach, w tym:
a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczone
b) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie
c) dotacje udzielone z budżetu, z wyszczególnieniem:
- dotacji podmiotowych
- dotacji przedmiotowych
- dotacji celowych
d) wydatki na realizację zadań określonych w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
e) wydatki na realizację zadań określonych w ustawie - prawo ochrony środowiska
f) wydatki majątkowe
g) wydatki na obsługę długu publicznego
h) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych nie podlegających zwrotowi.
3) Przychody i rozchody - zestawienie tabelaryczne z wyszczególnieniem poszczególnych tytułów.
3. Działalność pozabudżetowa - informacja z realizacji planu przychodów i kosztów Zakładu Gospodarki Komunalnej w Brzostku.
§ 2. 1. Informacja o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Brzostek za pierwsze półrocze roku budżetowego, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć obejmuje część tabelaryczną i część opisową.
1) Część tabelaryczna obejmuje informacje w szczegółowości nie mniejszej niż w uchwale w sprawie wieloletniej prognozy finansowej , w tym informację o przebiegu realizacji przedsięwzięć.
2) Część opisowa zawiera krótką charakterystykę poszczególnych wielkości ujętych w wieloletniej prognozie finansowej.
§ 3. 1. Informacja o przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury za pierwsze półrocze powinna obejmować:
1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planów finansowych instytucji, w szczegółowości nie mniejszej niż w planach finansowych wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planów finansowych instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem odchyleń od planu.
2. Informacja o przebiegu wykonania planu finansowego samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze powinna obejmować:
1) Część tabelaryczną zawierającą zestawienie wykonania planu finansowego wraz z wyszczególnieniem stanu należności i zobowiązań, w tym wymagalnych.
2) Część opisową zawierającą omówienie stopnia realizacji planu finansowego, zakres świadczonych usług i przewidywany wynik finansowy na koniec roku budżetowego.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XLII/294/10 z dnia 14 lipca 2010 roku w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Brzostek oraz przebiegu wykonania planów finansowych gminnych instytucji kultury i samodzielnego gminnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej za pierwsze półrocze.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.
§ 6. Uchwała podlega ogłoszeniu poprzez rozplakatowanie na terenie gminy Brzostek.
§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.