Uchwała Nr X/59/15
Rady miejskiej w brzostku
z dnia 20 października 2015 roku
w sprawie zmiany uchwały nr XXV/193/13 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 28 lutego 2013 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzostek
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust.1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 z późn. zm.) - Rada Miejska w Brzostku uchwala, co następuje:
§ 1. W Uchwale Nr XXV/193/13 Rady Miejskiej w Brzostku z dnia 28 lutego 2013 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzostek wprowadza się następujące zmiany:
W rozdziale IV „Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego” § 16 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1.Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny i gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości, z następującą częstotliwością:
1) odpady zmieszane na terenach miejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej – jeden raz w miesiącu (w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie)
b) w zabudowie wielorodzinnej – dwa razy w miesiącu (w okresie od kwietnia do października raz na tydzień)
c) z nieruchomości niezamieszkałych – dwa razy w miesiącu
2) odpady zmieszane na terenach wiejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej – jeden raz w miesiącu
b) w zabudowie wielorodzinnej – dwa razy w miesiącu
c) z nieruchomości niezamieszkałych – dwa razy w miesiącu
3) odpady zbierane selektywnie na terenach miejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej – jeden raz w miesiącu (w okresie od kwietnia do października raz na dwa tygodnie)
b) w zabudowie wielorodzinnej – dwa razy w miesiącu (w okresie od kwietnia do października raz na tydzień)
c) z nieruchomości niezamieszkałych – dwa razy w miesiącu
4) odpady zbierane selektywnie na terenach wiejskich:
a) w zabudowie jednorodzinnej – jeden raz w miesiącu
b) w zabudowie wielorodzinnej – dwa razy w miesiącu
c) z nieruchomości niezamieszkałych – dwa razy w miesiącu.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzostku.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązywania od 01.01.2016r.